Hoppa till innehåll

Filmtips-Tråden!


Dolphin
 Dela

Rekommendera inlägg

Titel How High

Genre Komedi

Regissör Jesse Dylan

 

Handling: Silas är den marijuana odlande experten med drömmen om att få ett eget labb. För jamal handlar livet bara om tjejer och marijuana tills hans mamma säger att han måste gå högskola för att hon inte ska kasta ut han från hennes hem. Jamal och Silas möts när de ska ta högskoletestet, Silas hade med sig marijuana som han hade gjort av sin gamla polare ivory som olyckligtvis dog av en trafikolycka och brännskador, vad silas inte visste var att gräset var magiskt. När de börjat röka "ivory" så börjar de se han som ett spöke och han hjälper dem att komma in på harvard. De retar gallfebern på deras professor som vill ha ut dem från skolan och på några av eleverna genom deras vanor och personalitet. De inser snart att man måste plugga för att klara sig, När "ivory" börjar ta slut så måste de själva tänka för att överleva den stikta ivy league skolan.

 

Vad jag tyckte om filmen: Den var jätte rolig med massa najsiga scener och skön stämning.

Jag tyckte den var bra för att det var nått som hände hela tiden, man fick inte en lugn stund innan nästa roliga scen visades. Ett måste att se om man vill få ett gott skratt.

 

Quote:

Silas: So, you trying to get something to bring your nerves down too, huh?

Jamal: Yeah. I figure if I study high, take the test high, get high scores! Right?

Silas: Right.

Jamal and Silas: Right...

 

Betyg från mig: 10/10 helt klart!

 

Trailer:

 

IMDB betyg: 5.3

Redigerat av ff war
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel How High

Genre Komedi

Regissör Jesse Dylan

 

Handling: De platinasäljande hiphop- och rappstjärnorna Method Man och Redman spelar i denna sanslösa studentkomedi. För Silas (method Man) handlar livet om droger och tjejer. För Jamal (Redman) handlar livet om att röka weed och tjejer. Det är bara skolan som inte är kul, tills Silas får tag på "supergräs", som inte bara gör dem otroligt höga, utan även höjer betygen. De blir antagna till Harvard University, där deras vanor orsakar kaos och retar fakulteten.

De röker sig genom skolåret, tills gräset tar slut och de måste använda huvudet för att klara sig!

 

 

Vad jag tyckte om filmen: Den var jätte rolig med massa najsiga scener och skön stämning.

Jag tyckte den var bra för att det var nått som hände hela tiden, man fick inte en lugn stund innan nästa roliga scen visades. Ett måste att se om man vill få ett gott skratt.

 

Quote:

Silas: So, you trying to get something to bring your nerves down too, huh?

Jamal: Yeah. I figure if I study high, take the test high, get high scores! Right?

Silas: Right.

Jamal and Silas: Right...

 

Betyg från mig: 10/10 helt klart!

 

Trailer:

 

IMDB betyg: 5.3

Dålig sammanfattning av filmen tyckte jag eftersom jag har sett filmen och att du berättar inte ens om den rätta handlingen. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel How High

Genre Komedi

Regissör Jesse Dylan

 

Handling: De platinasäljande hiphop- och rappstjärnorna Method Man och Redman spelar i denna sanslösa studentkomedi. För Silas (method Man) handlar livet om droger och tjejer. För Jamal (Redman) handlar livet om att röka weed och tjejer. Det är bara skolan som inte är kul, tills Silas får tag på "supergräs", som inte bara gör dem otroligt höga, utan även höjer betygen. De blir antagna till Harvard University, där deras vanor orsakar kaos och retar fakulteten.

De röker sig genom skolåret, tills gräset tar slut och de måste använda huvudet för att klara sig!

 

 

Vad jag tyckte om filmen: Den var jätte rolig med massa najsiga scener och skön stämning.

Jag tyckte den var bra för att det var nått som hände hela tiden, man fick inte en lugn stund innan nästa roliga scen visades. Ett måste att se om man vill få ett gott skratt.

 

Quote:

Silas: So, you trying to get something to bring your nerves down too, huh?

Jamal: Yeah. I figure if I study high, take the test high, get high scores! Right?

Silas: Right.

Jamal and Silas: Right...

 

Betyg från mig: 10/10 helt klart!

 

Trailer:

 

IMDB betyg: 5.3

Dålig sammanfattning av filmen tyckte jag eftersom jag har sett filmen och att du berättar inte ens om den rätta handlingen. :rolleyes:

 

+1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel How High

Genre Komedi

Regissör Jesse Dylan

 

Handling: De platinasäljande hiphop- och rappstjärnorna Method Man och Redman spelar i denna sanslösa studentkomedi. För Silas (method Man) handlar livet om droger och tjejer. För Jamal (Redman) handlar livet om att röka weed och tjejer. Det är bara skolan som inte är kul, tills Silas får tag på "supergräs", som inte bara gör dem otroligt höga, utan även höjer betygen. De blir antagna till Harvard University, där deras vanor orsakar kaos och retar fakulteten.

De röker sig genom skolåret, tills gräset tar slut och de måste använda huvudet för att klara sig!

 

 

Vad jag tyckte om filmen: Den var jätte rolig med massa najsiga scener och skön stämning.

Jag tyckte den var bra för att det var nått som hände hela tiden, man fick inte en lugn stund innan nästa roliga scen visades. Ett måste att se om man vill få ett gott skratt.

 

Quote:

Silas: So, you trying to get something to bring your nerves down too, huh?

Jamal: Yeah. I figure if I study high, take the test high, get high scores! Right?

Silas: Right.

Jamal and Silas: Right...

 

Betyg från mig: 10/10 helt klart!

 

Trailer:

 

IMDB betyg: 5.3

Dålig sammanfattning av filmen tyckte jag eftersom jag har sett filmen och att du berättar inte ens om den rätta handlingen. :rolleyes:

 

+1

 

jag säger bara Copy and paste.. Måste väl fixa handlingen....

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Titel Sorority boys

Genre Komedi

Regissör

Wallace Wolodarsky

 

Handling:Sorority boys handlar om 3 killar som blir kickade från gruppen KOK och sen klär dom ut sig till tjejer för att komma in på en fest hos KOK, dom blir utkastade från festen och blir medlem i DOG. KOmmer inte ihåg nåt mer

 

Vad jag tyckte om filmen: Rolig

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

40200~ Sorority boys handlar som sagt om tre killar som är högt uppsatta i collage gänget KOK, efter en fest så blir dem ditsatta utav någon som hävdar att dem har tagit en hel del pengar ur gängets kassa. Desperata försöker dem komma in i KOK gänget igen fast denna gång uppklädda till tjejer, tydligen är dem för fula för att platsa i gruppen och blir utkastade.

Då kommer en tjej ifrån DOG, som består utav tjejer som är för fula för att platsa i några andra grupper, tjejer som är mobbade osv. . När de har varit med tjejerna från DOG ett tag inser dem hur elaka alla är mot dem och försöker då hjälpa dem.

 

Filmen är relativt tråkig och visar Michael Rosenbaum i hår vilket är sjukt fult för er som har sett hans roll som Lex Luthor i Smallville.

 

Dålig film med låg humor, ger den 2/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer med föregående talare att Sorority Boys är en tråkig film. Den försöker visa ett budskap på allvar om att det inte är lätt att vara tjej men går alltid under bältet.

 

Iaf. så har ni en recension till här som jag skrev tidigare.

 

Originaltitel: Reservoir Dogs (svensk titel: De Hänsynslösa)

Produktionsår: 1992

Regissör: Quentin Tarantino

Skådespelare: Harvey Keitel, Tim Roth, Steve Buscemi, Michael Madsen, Eddie Bunker, Quentin Tarantino, Chris Penn, Lawrence Tierney, Kirk Baltz m.fl.

 

Innan Reservoir Dogs (svensk titel; De Hänsynslösa) visades upp på vita duken var Quentin Tarantino en vanlig person som arbetade i en videobutik som spenderade mycket tid åt sitt filmintresse. Han blev intresserad av att göra egna filmer och en kund kallade filmen Vi ses igen, barn för "the Reservoir Dogs movie". Tarantino gillade uttrycket och när han bara var 28 år gammal valde han att döpa hans första stora film efter det.

 

Handlingen är den att en grupp utav professionella gangsters som inte känner varandra har planerat en diamantkupp i minsta detalj, men något går fruktansvärt fel som i sin tur gör att polisen kommer efter de och alla lyckas inte ta sig därifrån med livet. En av dem har blivit skjuten i magen och är därefter allvarligt skadad. De som klarade sig från diamantkuppen samlas i en gammal lagerlokal för att försöka reda ut exakt vad som gick fel. Inga av huvudkaraktärerna känner till varandras riktiga namn, istället kallar de varandra för olika färger (Mr. Brown, Mr. Pink, Mr. Orange etc.) eftersom identiteten måste vara hemlig och att det ska vara omöjligt för någon av medlemmarna att läcka ut riktiga namn under förhör om någon av de skulle åka fast.

 

Reservoir Dogs är en film som visar att Tarantino tänkt som en riktig gangster. Karaktärerna har "realistiska" åsikter och lösningar om den mycket väl planerade diamantkuppen som sedan blir ett snabbtänkande dilemma. Alla visar deras unika beteende på ett bra sätt eftersom filmen har ett extremt bra upplägg när det gäller karaktärpresentationen. Varje person i filmen argumenterar mot varandra på ett lysande sätt under gräl och liknande. Det är snitsigt gjort, nästan lite för snitsigt, men det eventuella problemet kan förlåtas ifall man ser filmen ur ett större perspektiv. Flera scener i filmen är inspirerade från andra filmer, mest nämnvärt är vinjetten då Little Green Bag spelas som är starkt kopierat från A Clockwork Orange.

 

Humorn är svart, nästintill kolsvart. Anledningen är för att händelserna i filmen är rent av för tragiska för att tittaren ska kunna gapskratta åt varje skämt som ges i filmen. Men ser humorn framför handlingen märker man att skämten är hyfsat bra, inte för att vartannat ord som används i filmen är grovt utan för att flera av karaktärerna i filmen ser på saker och ting från en annan vinkel som ger de en fyndig åsikt. Det som är mest värt att notera är scenen i början där Mr. Pink diskuterar med de andra medlemmarna varför han inte ger dricks till folk som gör deras jobb på t.ex. restauranger och caféer. Musiken är också värd att nämna då den är bra. De bästa låtarna i filmen är Stuck in the middle with you (Stealers Wheel) samt Little Green Bag (George Baker).

 

Filmen har ett flertal hopp i tiden som gör att det kan vara svårt för tittaren att förstå handlingen första gången. Men det behövs hopp i tiden i en film som denna eftersom bortsett från tillbakablickar som är en tid innan diamantkuppen är filmen i sig väldigt enformig eftersom allting kretsar runt exakt samma rån hela tiden. Tillbakablickarna kan förvirra tittaren första gången, men ger man filmen en andra chans förstår man sig på varför det finns med i filmen.

 

Denna våldsamma och allvarliga film passar inte alla, främst den som är rädd för blod. Men det krävs för att filmen ska kunna tas på ett seriöst allvar. Filmen må vara enformig för det mesta, men det räddas stort tack vare perfekta dialoger och lysande karaktärpresentationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: Batman Returns

Släpptes: 1992

Regissör: Tim Burton

Genre: Action

Skådespelare: Michael Keaton(Batman), Danny DeVito(Penguin), Michelle Pfeiffer(Catwoman), Christopher Walken(Max Shreck)

 

 

Många var kritiska när det stod att Michael Keaton skulle spela Batman pga. hans förflutna inom filmer, många hatade hans tidigare filmer såsom Mr. Mom och blev därav hatad av många Batman fans. Men lyckligtvis visade sig han från sin bästa sida och folket var nöjda.

 

Handling: Som bebis blev Oswald Cobblepot(Penguin) övergiven av sina mycket framgångsrika och rika föräldrar då dem upptäckte att han var ett missfoster. Dem slängde ned honom i en kloak och det är där han har spenderat hela sitt liv.

Då han väljer att komma upp ur kloakerna kidnappar han och sitt gäng Max Shreck i sin kamp mot att ta över borgmästare tronen. Pingvinen och Max Shreck kör med fula knep för att övertyga folket att rösta på pingvinen.

Medan detta händer försöker Batman att få reda på vem pingvinen egentligen är.

Max Shreck mördar brutalt sin sekreterare vid namn Selina Kyle genom att släppa ut henne ur ett fönster då han upptäckt henne med att snoka igenom hans privata filer. Efter hennes död framstår Catwoman.

 

 

Min åsikt: Underbar film, rent av en klassiker som man kan kolla på många gånger. Men ju mer man kollar på filmen så märker man dennas brister, tyvärr så är det många utav dem. Allt ifrån varför vissa lik sjunker i vatten medan vissa flyter till vad i helvette Catwoman har att göra i denna film. Ja, det jag stör mig på mest är vad i helvette Catwoman har att göra i filmen, hon lägger inte till någon i filmen förutom att hon blir kär i Batman. Hon mördar visserligen Max Shreck men det kunde Batman lika gärna göra då han slogs mot honom då hon kom och mördade han. Det enda hon egentligen gör i filmen är att bryta sig in i ett varuhus och sedan spränga det.

 

Betyg: 6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer med föregående talare att Sorority Boys är en tråkig film. Den försöker visa ett budskap på allvar om att det inte är lätt att vara tjej men går alltid under bältet.

 

Iaf. så har ni en recension till här som jag skrev tidigare.

 

Originaltitel: Reservoir Dogs (svensk titel: De Hänsynslösa)

Produktionsår: 1992

Regissör: Quentin Tarantino

Skådespelare: Harvey Keitel, Tim Roth, Steve Buscemi, Michael Madsen, Eddie Bunker, Quentin Tarantino, Chris Penn, Lawrence Tierney, Kirk Baltz m.fl.

Har det spelet :)

 

OnT : PINEAPPLE EXPRESS , jävligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Titel Morgan Pålsson Världsreporter

Genre Komedi

Filmen är i från år 2008

Ursprungsland Sverige

Regissör Fredrik Boklund

Skådespelare Anders Jansson, Wictor Ericsson, Sussane Reuter, Rolf Skoglund, Camilla Frey, Karim Rasheed

 

 

Kort om handlingen

Filmen handlar om en reporter (Morgan) som i början av filmen får ett jobb i Washington. Tror han. När han kommer till SVT:s kontor får han veta att han får ett jobb i Matobo. Morgan och hans trogne fotograf Robert Flycht reser till Matobo. Men efter första natten så blir det en stor stadscup, och terrorister tar över staden. Morgon Pålsson och Robert Flycht, rapportertar nu istället en terroristcup. Men när de två norskorna från 4:an kommer blir det fight! Vem ska vinna? SVT eller Kanal 4?

 

Min åsikt

Jag tycker att filmen är väldigt bra. Det är rolig och har riktigt sköna kommentarer igenom hela filmen. Det finns inter mycket att anmärka på. Kanske blir det lite får "tråkigt" en stund och det skulle behövas lite humor inmatan, men det finns det så gott om i resten av filmen. Jag rekommenderar även att efter att ni sett filmen ser ni filmen igen fast då det är "bakrundspratare".

 

Betyg: 9/10

post-72832-1263589346_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...