Hoppa till innehåll

Kvinnohat Och Dylikt.


Amaeli
 Dela

Rekommendera inlägg

För att fatta mig kort och inte gå till personangrepp mot det blåas fundementalism och styrande så säger jag väll såhär...

 

"En kvinna som jobbar mindre om inte mer än en man, får mindre lön än fetarslet till karl".

 

En gravid kvinna får mindre än en vanlig kvinna, tänk då hur dennas lön är, om vi plusar på det då?

En invandrare tjänar ofta mindre än svenskar, en kvinna tjänar mindre än en man med samma jobb, en gravid kvinna tjänar inte lika mycket som en vanlig kvinna.

Tänk då en gravid invandrarkvinna?

Är det rätt att ge kvinnor lägre lön pga av att dem är underlägsna oss män fysiskt?

Men även åt andra sidan har det gått för långt.

Kvinnor använder ofta diskriminerande ord som "odjur" osv till män, och en feministisk representant har gjort utalande om att män är som dildosar bör ändast användas i det syftet.

 

Snälla mods acceptera denna diskution om ni har någon som helst stake...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Såg i en sifoundersökning att det även finns jobb där kvinnor tjänar mer än män för samma jobb.

 

Tycker att alla ska få lika lön FÖRUTSATT att de gör samma jobb, lika bra.

När vi tittar på undersökningar får vi ju inte veta hur bra de jobbar, vilken erfarenhet de har osv.. så jag tycker det är svårt att bedöma om det är rättvist bara genom att titta på statistik.

 

Det finns även en mängd okända faktorer som t.ex hur varje individ förhandlar om löneförhöjningar.

 

Sedan får man tänka på att kvinnor är relativt nya i arbetsmarknaden, då det genom historien alltid varit män som jobbat och kvinnor som skött hemmet och allt vad det innebär.

 

Man kan inte och ska inte kräva att allt ska bli jämlikt på några dagar, veckor, månader eller ens år.

Då män har 1000-tals år i försprång på marknaden, kommer det att ta sin tid innan allt är jämlikt.

Det ska bli så jämlikt och rättvist som det bara går att få...MEN...det ska inte stressas fram.

Själv tycker jag att allt som utvecklas under stress bara blir skit som sedan måste städas upp av nästkommande generationer...som vår invandringspolitik för att nämna ett exempel.

 

Angående invandrare så ska ju det också vara jämlikt, MEN det finns även tillfällen då man anställer dem för billig arbetskraft. Trots allt tycker jag dock att det är bättre att man tar in billig arbetskraft till Sverige, än att man flyttar ut hela företag till exempelvis Taiwan för den sortens lågkostnadsarbetare.

Då förlorar ju hela landet på det.

Det finns ju fler arbetslösa i Sverige, än lediga jobb, så jag tycker inte vi ska klaga allt för mycket på företag. De kanske får för sig att flytta!

Speciellt nu när de elitiska moderaterna håller i ratten

 

Sista jag skulle vilja säga är att: OM jag skulle driva ett företag, så skulle jag ENDAST välja de som var bäst kvalificerade och pratade FLYTANDE svenska eller engelska. Om mitt företags inriktning enbart var till svenska kunder skulle flytande svenska vara ett krav.

 

Om mitt hypotetiska företag skulle bli anklagat för diskriminering, skulle jag UTAN TVEKAN flytta mitt företag till ett annat land och byta inriktning. Om Sverige inte skulle tillåta att jag väljer de jag tycker är bäst för jobben...vad är det då för mening att stanna?!

__

OBS! Jag hatar feminister som påstår sig vilja ha äkta & total jämlikhet, då det är omöjligt.

Om detta skulle införas skulle det införas i ALLT. Vilket är omöjligt då den manliga & kvinnliga kroppen trots allt inte skapas med jämlika förutsättningar.

Detta omöjliggör jämlikhet i många områden.

Men det går att få det så jämlikt som möjligt...detta är dock inte riktig jämlikhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Jokinen, jag tycker att om personerna i fråga gör samma jobb lika bra så skall de ha samma lön. Mycket enkelt. Och angående det här med jobben, den som är bäst lämpad för jobbet skall ha det. Om det råkar vara en kvinna från Irak så spelar det ingen roll, bara hon är bättre lämpad (dvs, har de kunskaper och den utbildning som krävs) så skall hon själklart få jobbet.

 

Angående femnisterna så håller jag också med. Många säger att de vill att kvinnor skall få arbeten i de yrken som är mansdominerade idag. Då pratar de oftast bara om höga poster, som chef, VD, styrelsemedlem och så vidare. Men de säger inte ett ljud om de andra mansdominerade yrkerna. Tycker de att kvinnor skall bli aslfaltsläggare,gruvarbetare osv ? Nej, de tycker det männen kan få göra. j*vla dubbelmoral är vad det är !

 

Observera att min sista snutt är generaliserande, det finns säkert feminister som inte tycker så och det finns säkert kvinnliga asfaltläggare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är löjligt att folk säger saker som "det ska vara lika många kvinnor som män anställda" eller dylikt. Om ett företag har 20 anställda, så ska de som gör jobben bäst få jobben, om det skulle vara så att 20 män gjorde jobben bättre, ska självklart de få jobben, men om de 20 kvinnorna gör jobben bättre ska dem ha jobben. Men, det ska inte vara "rättvist" att man ger kvinnor jobben bara för att de är kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lagt märke till att det oftast är kvinnorna som styr hemmet och familjen och på så sätt styr dom männen så fort dom kommer in på tomten. Och på arbetsmarknaden är det tvärtom. Männen är VD och har dom flesta höga poster och kvinnorna har dom lägre posterna.

 

Ett mycket bra exempel är detta: När du ska käka hemma; vem dukar oftast och vem lagar mat? När du går ut och äter på en resturang; vem är kökschef och vem serverar oftast maten?

 

Feministerna vill komma in på arbetsmarknaden men dom vill inte släppa makten om hemmet (även om dom säger det).

 

Skälvklart vet jag inte om detta stämmer men jag kan bara tala om egen erfarenhet.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lagt märke till att det oftast är kvinnorna som styr hemmet och familjen och på så sätt styr dom männen så fort dom kommer in på tomten. Och på arbetsmarknaden är det tvärtom. Männen är VD och har dom flesta höga poster och kvinnorna har dom lägre posterna.

 

Ett mycket bra exempel är detta: När du ska käka hemma; vem dukar oftast och vem lagar mat? När du går ut och äter på en resturang; vem är kökschef och vem serverar oftast maten?

 

Feministerna vill komma in på arbetsmarknaden men dom vill inte släppa makten om hemmet (även om dom säger det).

 

Skälvklart vet jag inte om detta stämmer men jag kan bara tala om egen erfarenhet.

 

Mycket bra sagt Dave37!

Vad tycker ni om utalandet att "män är som dildosar"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är löjligt att folk säger saker som "det ska vara lika många kvinnor som män anställda" eller dylikt. Om ett företag har 20 anställda, så ska de som gör jobben bäst få jobben, om det skulle vara så att 20 män gjorde jobben bättre, ska självklart de få jobben, men om de 20 kvinnorna gör jobben bättre ska dem ha jobben. Men, det ska inte vara "rättvist" att man ger kvinnor jobben bara för att de är kvinnor.

 

Kvinnor och män är lika värda. Jag hatar att några fästmöar skrämmer sina kvinnor när dem försöker säga sin åsikt.

Men t.ex, barnmorska så får man bara vara en tjej.. Så det kanske är lite diskriminering och killarna.

Alla är lika värda, oavsett hur man ser ut eller ursprung. Bara den sköter jobbet, jag tror inte ett företag vill ha anställda med IG betyg på nästan alla ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det ens finns folk som bryr sig om detta, det kan jag inte förstå. Det finns arbeten där män tjänar mer och tvärtom, där finns arbeten där det finns anledning till det och de arbeten där det inte finns det. Det jag vill få fram är att det är meningslöst att göra allting rättvist, då det alltid kommer att finnas anledningar till att män tjänar mer än kvinnor och tvärtom.

 

Om man är chef för ett företag tillexempel, då skall man tjäna mer än alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lagt märke till att det oftast är kvinnorna som styr hemmet och familjen och på så sätt styr dom männen så fort dom kommer in på tomten. Och på arbetsmarknaden är det tvärtom. Männen är VD och har dom flesta höga poster och kvinnorna har dom lägre posterna.

 

Ett mycket bra exempel är detta: När du ska käka hemma; vem dukar oftast och vem lagar mat? När du går ut och äter på en resturang; vem är kökschef och vem serverar oftast maten?

 

Feministerna vill komma in på arbetsmarknaden men dom vill inte släppa makten om hemmet (även om dom säger det).

 

Skälvklart vet jag inte om detta stämmer men jag kan bara tala om egen erfarenhet.

 

"män är som dildosar".... det är som att säga att islam är en skitreligon (inget specielt om islam, jag gillar inga religoner). det kan ju betraktas som hets mot folkgrupp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

jag anser att feminism är idiotiskt, men jag tycker att folk som utför samma arbete, oavsett kön, ska ha samma lön.

 

t ex på kontor, om mannen tjänar mer än kvinnan men de utför samma arbete, samma arbetstider etc, så anser jag att det är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...