Hoppa till innehåll

Vilken Religion?


Mezox
 Dela

Vilken Religion tillhör du?  

51 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Man kan fira jul även fast man inte är kristen, det finns inte med något som säger emot det i brottsbalken precis.

 

Själv är jag ateist, är medlem i svenska kyrkan för att mina föräldrar är kristna, jag hade inte så mycket att säga till om när jag var 0,5 år gammal. Jag accepterar att andra tror på gud eller vad som helst, men själv tror jag inte på det och har inte konfirmerat mig.

 

Att säga att allt som står i bibeln är nonsens och lögner och sådant är att inte respektera andras religon, och jag tycker inte att ni ska hålla på så.

Redigerat av kola king
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Kaktus-Killen

Man kan fira jul även fast man inte är kristen, det finns inte med något som säger emot det i brottsbalken precis.

 

Själv är jag ateist, är medlem i svenska kyrkan för att mina föräldrar är kristna, jag hade inte så mycket att säga till om när jag var 0,5 år gammal. Jag accepterar att andra tror på gud eller vad som helst, men själv tror jag inte på det och har inte konfirmerat mig.

 

Att säga att allt som står i bibeln är nonsens och lögner och sådant är att inte respektera andras religon, och jag tycker inte att ni ska hålla på så.

 

alla religioner är nonsens.

 

själv tycker jag man borde få kritisera religioner i en debatt.. men kanske inte här när man ska "rösta" vilken religion man hör till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att säga att alla religoner är nonsens bevisar bara hur omogen man är. vi har religionsfrihet i detta land vilket betyder att man får tro på vilken religion som helst utan att behöva känna att man själv eller ens religion blir krängt. det är helt ok at säga att man tror/tycker att alla religoner är nonsens. och självklart ska man få kritisera religion bara man själv tycker det är ok att bli kritiserad för det man själv tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

att säga att alla religoner är nonsens bevisar bara hur omogen man är. vi har religionsfrihet i detta land vilket betyder att man får tro på vilken religion som helst utan att behöva känna att man själv eller ens religion blir krängt.

 

och jag kanske hör att Gud finns, blir inte precis kränkt för det.

och att man är "omogen" för att man säger att religioner är nonsens, tja, är också nonsens.

 

religionsfrihet står för att folk ska fritt kunna praktisera sin religion, men det är inget slags skydd mot de som inte tror -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur man kan respektera folk som muslimer, det dom gör är att dom mördar döttrar för att dom är ihop med en "otrogen". Och så går dom och bombar viktiga platser för att visa att deras religion är bäst.

 

Vad har flygit in i dig Pulpen? Trodde du hade bättre åsikter.. Alltså det är inte alla muslimer som gör så, inte ens mer än hälften.

Och kristna har inte heller gjort rätt, springa runt i Afrika och slavdriva befolkningen där..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Jag förstår inte hur man kan respektera folk som muslimer, det dom gör är att dom mördar döttrar för att dom är ihop med en "otrogen". Och så går dom och bombar viktiga platser för att visa att deras religion är bäst.

 

haha bara hälften av alla muslimer som bombar :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...