Hoppa till innehåll

Bästa Pvp Classen


Richmo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Hejsan...Asså jagxD undrar vilken class som e bäst i PvP (BG, battleground)

 

Jag ska göra en Blood Elf när Burning Crusade kommer men jag kan inte bestämma mig....

 

 

Funderar nog mest på Rogue/Mage....

 

 

 

 

 

 

PS  Classer för Blood Elf:  Mage, Paladin, Hunter, Priest, Rogue och Warlock

 

paladins har en buff som ger deras holyatacker 70%(eller nått) mer threat, inte gjord för tanking?

 

Vi har druider som ibland tankar i MC om vi inte har tillräckligt med warriors.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warlocks tycker jag är bäst på PVP.. Inte mot Rogues men mot resten av klasserna tycker jag.

 

Ojoj, du har inte mött ngn bra rogue hör jag. Stunlock, aldrig råkat ut för det?

 

Cheapshot, hemo hemo kidney shot osv. Du hinner inte ens casta en insta spell innan du är död.

 

Burken: Allvarligt? Jag har aldrig mött en shadowpriests som jag inte vunnit över.

 

Mujo: Från pallyns attacker ja, men han kan inte attackera fem mobs samtidigt och dra aggro, som en warrior kan med taunt.

 

Chucky: Mages är inte bra, locks och rogues vinner lätt över dem. Säkert fler klasser men jag har inte mött mages med några andra klasser.

Hunters: Sappa huntern, döda pet. re-stealtha och äg sönder huntern. Crippling poison hindrar kiting...nejdu, hunters är inte så bra som många tror.

 

SpoWn: Fega? För att dom har stealth? För att dom använder vanish när dom håller påatt dö? Jag fattar inte vad du menar med fega...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hunters suger på PvP om man inte spelar bra. T.ex, om en rogue sappar en så är det kört för huntern. Bara om den inte hinner göra feign death sen trap, men då har ju roguen använt vanish.

 

Mujo, Druids tål mer än Paladin och har Growl som ersätter taunt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DonkeN: ironin var verkligen nödvändig för att man skulle förstå vad du ville säga...

 

shadow speccade priests är ena j*vlar i one on one. Måste använda en del cd's för att slå dem. Oftast går det inte ens då. Däremot är warriors bäst i gruppstrid, alltså bg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I gruppstrid ja, men warrior får problem med Shadowpräst om det är 1on1. Jag får ingen rage när dem använder skölden, är tvungen och använda Berserker Rage och Bloodrage. Och dem har CD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...