Hoppa till innehåll

Är Alla Lika Värda?


Gäst VilmerDaKing
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

I Grund och botten är alla människor lika värda, varför skulle inte alla människor vara lika värda? Varför är någon mindre värd än någon annan. Sedan spelar det ingen roll om man har en viss makt eller inte eller om man dödat någon man är ändå en människa man är ändå ett liv och alla är värda att leva.

Att tex säga att vi svenskar är mer värda en de som invandrar till sverige är dumt att säga för de tänker säkert samma sak om oss. Att säga att någon är mer värd än en annan är som att t.ex döda en som sitter i rullstol bara för att den är mindre värd än en som inte sitter i rullstol. Då är man inne på Hitlers sjuka tänkande om hur olika raser av människor är olika värda.

 

Okej nu hänger jag med på vad du menar och håller med dig till 100% XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker alla är lika värda utom dom som typ gör mord och sånt dom borde döööö :evil:

 

Jo visst kan man se det som om att man gör det i gott syfte men det är ju inte så världen fungerar man kan ju säga att man gör vad som helst i gott syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen inte, jag som är s*tanist får inte bära pentagram på min avatar här på fuska, bara för att kristna kan känna sig kränkta.

 

Vem säger att jag inte skulle bli kränkt av att en kristen kommer med ett j*vla kors och kör upp i arslet på mig, eller jehovas vittne som står och tjatar om samma j*vla bok, eller nån annan skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen inte, jag som är s*tanist får inte bära pentagram på min avatar här på fuska, bara för att kristna kan känna sig kränkta.

 

Vem säger att jag inte skulle bli kränkt av att en kristen kommer med ett j*vla kors och kör upp i arslet på mig, eller jehovas vittne som står och tjatar om samma j*vla bok, eller nån annan skit.

 

Och jag som inte gillar smileys men folk gör dom ändå, klart jag också känner mig kränkt...buhu..

 

Ärligt talat så tror jag att din s*tanist-tro är en fas, du har nog inte samma värderingar när du blit äldre. Luktar 14-år-och-vill-inte-vara-som-alla-andra-syndromet. Men nu pratar vi varken om tro eller mord utan om människors värde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen inte, jag som är s*tanist får inte bära pentagram på min avatar här på fuska, bara för att kristna kan känna sig kränkta.

 

Vem säger att jag inte skulle bli kränkt av att en kristen kommer med ett j*vla kors och kör upp i arslet på mig, eller jehovas vittne som står och tjatar om samma j*vla bok, eller nån annan skit.

 

Du är inte s*tanist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...