Hoppa till innehåll

Lika Värda?


123spill

Rekommendera inlägg

En liknade tråd som den som VilmerDaKing gorde för ett tag sen. Men inte riktigt lika. Frågan är är alla VaReLsEr lika mycket värda. Om alla människor nu skulle vara lika mycket värde så skulle inte en sköldpadda vara det? T ex. du dödar en myra och ingen säger nåt. Sen så dödar du en människa och då blir det hett om öronen. Det finns fridlysta djur och så men inte alla. Så vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En liknade tråd som den som VilmerDaKing gorde för ett tag sen. Men inte riktigt lika. Frågan är är alla VaReLsEr lika mycket värda. Om alla människor nu skulle vara lika mycket värde så skulle inte en sköldpadda vara det? T ex. du dödar en myra och ingen säger nåt. Sen så dödar du en människa och då blir det hett om öronen. Det finns fridlysta djur och så men inte alla. Så vad tycker ni?

 

bara en fråga är du buddhist? :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liknade tråd som den som VilmerDaKing gorde för ett tag sen. Men inte riktigt lika. Frågan är är alla VaReLsEr lika mycket värda. Om alla människor nu skulle vara lika mycket värde så skulle inte en sköldpadda vara det? T ex. du dödar en myra och ingen säger nåt. Sen så dödar du en människa och då blir det hett om öronen. Det finns fridlysta djur och så men inte alla. Så vad tycker ni?

 

Nej? :ph34r:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom invånarna som levde för 10 000 år sen hade ju såna känslor. Alla var en del av naturen. Och dom ursäktade alltid för att dom skulle döda djuret, för annars skulle han svälta ihjäl.

Men jag tror att det har med makt och göra, att man såg sig mer värdig än djuren, för att människan var den överlägsna rasen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liknade tråd som den som VilmerDaKing gorde för ett tag sen. Men inte riktigt lika. Frågan är är alla VaReLsEr lika mycket värda. Om alla människor nu skulle vara lika mycket värde så skulle inte en sköldpadda vara det? T ex. du dödar en myra och ingen säger nåt. Sen så dödar du en människa och då blir det hett om öronen. Det finns fridlysta djur och så men inte alla. Så vad tycker ni?

 

jag bara undrade.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då kan vi ju säga att vi trycker ner dem svaga eller? Bara för att vi härskar så kan vi döda djur som vi vill. Ska den som är starkast få göra vad den vill?

 

Jag kan bekräfta att jag inte tycker att alla människor och djur är värda lika mycket men jag undrar vad ni tycker bara...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då kan vi ju säga att vi trycker ner dem svaga eller? Bara för att vi härskar så kan vi döda djur som vi vill. Ska den som är starkast få göra vad den vill?

 

Jag kan bekräfta att jag inte tycker att alla människor och djur är värda lika mycket men jag undrar vad ni tycker bara...

 

Djur är föda för oss, djur är föda för andra djur, och vi är också föda för vissa djur. Vi gör det vi behöver för att överleva på samma sätt som alla andra varelser gör. Människan är knappast den starkaste varelsen men den smartaste varelsen som vi vet om idag, att försöka döda en björn med bara händer skulle vara dumdristigt och man skulle sannolikt gräva sin egna grav. Men människan kan skapa, t.ex vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...