Gäst Helgon Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Ajabaja, jag sa att jag hatade hitler som är/var nazist och att jag hatar nazism. Att jag hatar nazism i säg behöver ju inte betyder att jag hatar nazister. Om min bästa vän var nazist skulle jag ha svårt för att respektera honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Ja, enligt mig kan man hata en person. Om en person t.ex dödar någon som står en nära så hatar man enligt mig både gärningen och personen som gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Om någon gör någonting dumt så hatar/ogillar jag ju inte endast gärningen för det, utan många gånger personen, för det han gjorde. Så självklart kan man hata/ogilla en person, det är nog vanligt att man gör det i fall om någon gör någonting dumt i mot en själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Ajabaja han skrev inte ditt namn. Han skrev nazister som exempel ;)Men iaf om du hatar nazism så borde du väll hata nazister? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Borde? Om min bäste vän plötsligt går och blir nazist så kan jag ju inte bara ignorera honom, hata honom. Då får man väl tänka i andra banor. Ja, jag hatar nazism men en nazist är ju bara en person mer diverse åsikter. Jag hatar alltså den personens åsikter, dvs. nazism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Ja, jag anser att man kan hata andra människor. Finns de jag hatar själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Om personen gillar nazism är den ju en nazist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Jaha. Så om en person gillar det som kristendomen står för, är han då automatiskt kristen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Ja, man kan hata en annan människa. Även om det är handlingen som sårar en så blir man ju naturligtvis arg och känner kanske till och med hat mot personen som sårade en. Men att säga att man hatar t.ex alla nazister är kanske något av en fördom. Visst, själva nazismen går kanske att avsky, men att säga att man hatar alla som är nazister är ju lite annorlunda. Tänk om man är en schysst person egentligen, som bara blivit indragen i alltihop pga omständigheterna. Men att vara nazist är fortfarande vidrigt, nåt annat menar jag inte. Exakt! Jag kanske gillar kommunismens grunder, är jag kommunist för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 9 December 2006 Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 I princip: JA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 9 December 2006 Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 Of course. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 11 December 2006 Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 Hata en person har jag aldrig gjort. Men där emot tål jag inte vissa personer men jag hatar dom inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.