Gäst VilmerDaKing Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Det är mer så att man hatar andra människor på grund av deras handling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 I princip: JA! I princip? Jag kanske är katolik och älskar kristendomen, är jag kristen då? (jävligt dåligt exempel, schejm on me) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Man kan hata människor ja. Både dem och deras handlingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 I princip: JA! Det är en annan sak ju. Det är ju som att om jag skulle ha vit hudfärg och gilla dem som har svart. Är jag svart då? Tänk efter själv. Du får gärna ställa mer frågor men dem tänker jag inte svara på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Så, om jag kom o slog till nån av er, skulle ni bara hata vad jag gjorde, men fortfarande vara neutral - vän med mig.. låter lite mysko faktiskt. Haha när du säger det så. :P Men jag hatar ju som inte dej som person då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 I princip: JA! Ursäkta mig, men påstår du emot ditt förra påstående nu? Att i princip MÅSTE man vara nazist om man gillar nazismen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 I princip: JA! Man måste inte vara det man gillar.Exempel: Jag gillar min kompis stil, måste jag då ha samma stil? Jag tycker de tär bra att kriga för sitt land, men gör jag det? --------------------------------------------BTT------------------------------------------ Jag vill kommentera det där med "hat är ett starkt ord": Frågan är väl inte om hur starkt jhat är osv. utan även om man ogillar det så är frågan fortfarande kvar: Ogillar du personen eller handlingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 I princip: JA! Alla pratar så mycket om handlingar hit och dit. "Hatar man hitler för att han var nazist, så hatar man honom för hans handling" Handlingar är väl en självklarthet i sammanhanget hat? Jag kanske hatar Markus för att han tog mitt äpple, då hatar jag honom & hans handling. Själv har jag aldrig sätt det ifrån 'handlingsvinkeln' dvs. att jag inte hatar personen utan dens handling. När jag hatar någon för dens handling, så hatar jag också personen. That's it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 Jag kan säkert hata vissa människor för hur de beter sig. Men även hata en person för dess handling som den valde att utföra, det var ju inte gärningens val att bli gjord elller något ._. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst VilmerDaKing Skrivet 20 December 2006 Rapport Dela Skrivet 20 December 2006 (redigerat) I princip: JA! Nämen eftersom nazismen är som den är så e du då bara jävligt hjärndöd :) (jag säger inte att du e hjärndöd bara såklart ifall du e med nazismen, fast det tror jag inte att du e) Redigerat 20 December 2006 av VilmerDaKing Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 I princip: JA! Rolig kille, du talar emot dig själv. 'Så e du då bara jävligt hjärndöd' - För er som vill ha det på riktig svenska så att man förstår: 'Så är du bara jävligt hjärndöd' Efter det skriver du: 'jag säger inte att du e hjärndöd bara såklart ifall du e med nazismen, fast det tror jag inte att du e' På riktig svenska: 'Jag säger inte att du är hjärndöd, bara såklart ifall du är nazist. Men det tror jag inte att du är' Du talar emot dig själv, du kallar mig först hjärndöd och efter det påstår du att du inte gjort det, hur ska du ha det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Ja, man kan hata andra människor. Ifall att exempelvis Någon skulle döda mina föräldrar, så skulle jag hatat den personen. Min familj betyder mycket för mig, även om jag inte visar det ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.