Hoppa till innehåll

Bossfajter


Shaddy
 Dela

Rekommendera inlägg

Vilka är de mest underhållande/minnesvärda bossfajterna nånsin i alla spel, alla kategorier, alla generationer?

 

Flera av mina personliga favoriter finns i Resident Evil 4. Till exempel som när man blir tvungen att att ta motorbåten över sjön, och det där stora monstret dyker upp. Det enda vapnet som biter på den fula "fisken" är harpunen som finns i båten. Det är inte så jäkla svårt, men stämningen är ändå grymm.

 

Och när Snake tvingas döda sin gamla kärlek i slutet av Mgs 3. Svårt och sorgligt.

 

Sen så finns det väl ett antal Zelda-bossar som ligger nära mångas hjärtan. Speciellt djungelmannen i Majoras Mask tycker jag om att möta.

 

Det finns självklart fler strider jag kommer ihåg. Men nu är frågan: Vilka bossfajter tycker ni är mest minnesvärda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla från Ocarina of Time. Fast första bossen i Resident Evil 4 är osså riktigt kul, men för enkel... Metroid Prime (alltså bossen som heter Metroid Prime) var osså kul :D

Redigerat av Kabby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Jag blev helt förälskad i slutscenerna efter att man besegrat Ganon i Ocarina Of Time för flera år sen, men fajten mot Ganon talar vi inte om. Han är så jädra lätt..

Redigerat av reXXirT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...