Hoppa till innehåll

Saker Som Man


Gäst alan.shalaji
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 92
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 7 månader senare...

Det är inte farligt att äta tandkräm, beror bara lite på vilket märke det är på den. Äter du pepsodent kan du må riktigt dåligt. Men kläm i dig en tub Colgate så får du bara lite feber och kan va hemma :-)))

Har du erfarenhet eller? Jag tänkte att det inte är direkt de nyttigaste sakerna i en tandkrämstub och det är ändå rätt stora kvantiteter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flour finns väl i alla (?) tandkrämer, och det är ju giftigt.

 

http://www.fluoridealert.org/toothpaste.htm

Ska man vara noggrann så är det fluorid (F-) som finns i tandkräm. Hade det varit fluor (F2) hade de flesta dött bara av att borsta tänderna. Fluorid är visserligen betydligt mindre farlig men precis som du säger ändå giftig då kroppen inte använder fluorid och har svårt att ta ta hand om den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, ok. Det är väl mest farligt för barn då antar jag, vilket länken antyder. Dock tror jag inte att en vuxen skulle må särskilt bra av att äta en hel tub tandkräm heller. Fine, man kanske inte dör, men ändå. Sjukt ovärt....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...