Gäst Twiztha_MF Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 precis, gör motstånd för f*n kvinnor, ligg inte bara där och skrik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 Många kvinnor har inte den fysiken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 (redigerat) Jag tycker att våldtäkt är det hemskaste brottet, som man kan begå. Det är t.o.m värre än mord, för man måste leva med att man blev kränkt resten av sitt liv (om man blir våldtagen). Jag tycker att straffet för våldtäkt är _ALLDELES_ för lågt. Det är precis som som han som skrev artiklen sa, det är chockerande. Vad jag inte håller med om är att långt i från alla killar är skyldiga till dessa hemska händelser. Det finns de som jobbar för att sätta fast ”våldtäktsmän” och det finns många som är ”oskyldiga killar” som inte kan göra något åt situationen. Straffet är alltså för lågt, men att skylla på _ALLA_ killar, det är lite väl häftigt. Redigerat 18 Januari 2007 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 19 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2007 Jag tycker att våldtäkt är det hemskaste brottet, som man kan begå. Det är t.o.m värre än mord, för man måste leva med att man blev kränkt resten av sitt liv (om man blir våldtagen). Jag tycker att straffet för våldtäkt är _ALLDELES_ för lågt. Det är precis som som han som skrev artiklen sa, det är chockerande. Vad jag inte håller med om är att långt i från alla killar är skyldiga till dessa hemska händelser. Det finns de som jobbar för att sätta fast ”våldtäktsmän” och det finns många som är ”oskyldiga killar” som inte kan göra något åt situationen. Straffet är alltså för lågt, men att skylla på _ALLA_ killar, det är lite väl häftigt. haha, det kan knappast vara en kille som har skrivit den artikeln. Det måste vara en kvinna, kanske s*tan själv, dvs Gudrun Schyman eller Sofia Karlsson. Nej det är inte värre än mord. Visst man måste leva med att man har blivit kränkt, det är samma sak med misshandel, förtal och förolämpningar, det är också kränkningar som man måste leva med. Men man lär sig leva med det och det går över, denna möjlighet finns inte vid mord. En våldtäkt klassar jag ungefär som misshandel, grov misshandel. Men man får se brottet som vad det är, varför tycker många att en våldtäkt är så mycket grovare och avskyvärdare än en misshandel. Det är i princip samma sak bara att sex är med i bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2007 Jag tycker att våldtäkt är det hemskaste brottet, som man kan begå. Det är t.o.m värre än mord, för man måste leva med att man blev kränkt resten av sitt liv (om man blir våldtagen). Jag tycker att straffet för våldtäkt är _ALLDELES_ för lågt. Det är precis som som han som skrev artiklen sa, det är chockerande. Vad jag inte håller med om är att långt i från alla killar är skyldiga till dessa hemska händelser. Det finns de som jobbar för att sätta fast ”våldtäktsmän” och det finns många som är ”oskyldiga killar” som inte kan göra något åt situationen. Straffet är alltså för lågt, men att skylla på _ALLA_ killar, det är lite väl häftigt. Oftast vid våldtäkter så misshandlas man också, ibland blir man med oönskade barn och måste göra en abort. Kränkningen vid en våltäkt är mycket mer, där går skadan mycket längre in än fysiska skador. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 19 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2007 beror mycket på graden av misshandel anser jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 skulle verkligen inte förvåna mig om det var gudrun schyman som gjorde denna artikel, stör mig så in i h*lvete på über feminister som säger "ALLT DUMT ÄR KILLARNAS FEL, ALLT VI GÖR ÄR ATT HA MENS OCH FÖRSTÖRA KILLARNAS EKONOMISKA LIV" ( okej lite arg där ^^ ) nej nu får kvinnorna skärpa sig, dom kan inte säga tt alla killar våldtar, då skulle alla j*vla tjejer ha blivit våldtagna, ochd et har knappast hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Visst, det är nog killens fel att han inte kan hålla sej borta, gå in på toa och gör din grej istället eller nåt. Och en del tjejer klär sig utmanande , typ fjortisar; dom får skylla sej själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 21 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2007 Så om man klär sig utmanande så gör det inget om man blir våldtagen? Låter ganska dumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 21 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2007 visst gör det det, men dom får ändå skylla sig själva lite om dom går runt med mina skirt så man ser halva trosorna och ingen bh med en uringning på tröjan som går ner till magen. då nästan provocerar man fram det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2007 Så om man har en dyr bil så får man skylla sig själv om man blir rånad på den ? Om man har en stor tv så är det ens eget fel att den blir stulen ? Är det en överviktig (exempel) persons fel att han blir mobbad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 21 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2007 nej för det kan dom inte hjälpa, däremot kan tjejer hjälpa hur dom ska klä sig, kanske ta på en tröja? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.