Shaitan Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 Jag har hört att det ska komma ett nytt operativsystem från Microsoft om ungefär två år. Om det nu är så väntar jag till dess. Är det någon som kan bekräfta om det är falskt eller sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 (redigerat) Microsoft kommer släppa ett operativsystem hittills kallat "Vienna", men när det kommer släppas är väl dock minst sagt osäkert. Två år låter lite lite, men sannolikt tar det inte alls lika lång tid som mellan XP och Vista. alltomvista.se är en bra sida med bland annat info om Vista och Vienna. Redigerat 22 Januari 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 Förmodlige är det sant, men om man tänker att man ska vänta på ett nytt istället för att köpa det nyaste (om det nu är nytt) så kommer man aldrig få något. Ang. Vista, drar det mycket på datorn? (minne, CPU?) Har hört att det ska dra välldigt mycket och det är bäst att ha +2GB minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 Enligt de flesta tester som jag har läst av betaversionen så är det rätt systemkrävande, och systemkraven är ju tokhöga om man jämför med hur Xp's var - kunde man installera Win98 kunde man i princip installera Xp. 1 Gb är rekommenderat har jag för mig och 512 mb är minimum. Micke, är det sant att man kan använda ett USB-minne som RAM-minne vid behov i Vista? Hörde nåt om det... det är ju flashminnen så det skulle visst gå snabbare än en vanlig växlingsfil på en hårddisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 Ja, se http://www.microsoft.com/windowsvista/feat...erformance.mspx Står en del om det under Windows ReadyBoost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 22 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2007 Vista ser väldigt snyggt ut , Admin. :) Har en liten fråga bara . Är 2 RAM rekommenderat till en dator , För att kunna spela dom senaste spelen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 Måste man omformatera hårddisken om man ska ha Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 Måste man omformatera hårddisken om man ska ha Vista? Nej, men du kan skapa en till partition så att inget på din XP disk försvinner.. Men jag ska formatera om min dator.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 Måste man omformatera hårddisken om man ska ha Vista? jag har windows xp media center edition kommer media centret försvinna om jag omformaterar hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 (redigerat) Mars: Som Admin skrev i ett tidigare inlägg kan du köra Windows XP Media Center edition på ena partionen, och Vista på en annan. Annars kan du bara välja att formatera bort det gamla operativsystemet och bara köra vista. Jag testade vista för ett tag sen, och det fungerade väl sisådär. Ett mycket underhållande och snyggt operativsystem, som flyter på bra med rätt hårdvara. Dock finns det inte särskilt mycket drivrutiner och övrigt till Vista, så jag skulle rekommendera att vänta lite. Går även snabbt att installera. Tog ca 20 minuter, vilket är mycket snabbt om man jämför med en XP installation. Här är fyra bilder jag tog då jag körde vista. Eftersom jag inte kör vista nu, kan jag tyvärr inte ta på det ni önskar. Det är vista ultimate: http://img376.imageshack.us/img376/2946/bild1fe1.png http://img362.imageshack.us/img362/1245/bild2zg8.png http://img485.imageshack.us/img485/7071/bild3py0.png http://img463.imageshack.us/img463/5188/bild4te0.png Redigerat 23 Januari 2007 av woicer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 (redigerat) Måste man omformatera hårddisken om man ska ha Vista? Nej inte om du installerar det operativsystemet istället för Windows Vista på 1 partion. Redigerat 23 Januari 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PhenomII Skrivet 23 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2007 hur instalerar man vista på annan partion /hårddisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.