Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan

Rekommendera inlägg

När någon Svensk gör brott tas det alltid fram: alkoholpåverkad, psykisktstörd.

Men när en utlänning gör brott så tas allting fram om dess bakrund och vart den kommer ifrån.

ja, när gud ( eller vem som nu skapade oss ) skapade mänskligheten gav han oss hudfärger för att hålla koll på bra och dåligt folk.

Är du helt ute och cyklar eller? Vad f*n dilar du om, du är f*n inte frisk!

Sen så har ljushyade varit värst genom tiderna, så du ska inte kalla mörkhyade för dåligt folk.

 

Det finns dåliga mörkhyade och bra mörkhyade, dåliga ljushyade, och bra ljushyade, så simpelt är det!

 

Jepp, men vissa verkar inte fatta det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Finlands invandringspolitik är bra, där blir inga problem med det om man inte tar in för många.

Det finns en hel massa problem. Folk glor på personer med annan hudfärg som "lehmä uutta navettaa" (uttryck på finska; eg. som en ko på en ny ladugård). Jag kan inte komma på en enda tv-serie i Finland där invandrare från t.ex. Mellanöstern skulle vara profilerade som ordinarie samhällsmedlemmar. Den finska statens fördomsfulla hållning orsakar också att det uppstår etniska motsättningar mellan gamla finska folkgrupper (finlandssvenskar, finnar, samer, romer och ryssar).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag ber inte om ett jämställt Sverige, utan om ett bra Sverige. Många invandrare (Märk många), kommer hit å jämför Sverige med sitt land.. "Så får vi göra där nere"... Dom håller sig oftast inte till lagarna.. Men bra dom som kommer hit, verkligen försöker lära sig svenska o.s.v!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När någon Svensk gör brott tas det alltid fram: alkoholpåverkad, psykisktstörd.

Men när en utlänning gör brott så tas allting fram om dess bakrund och vart den kommer ifrån.

ja, när gud ( eller vem som nu skapade oss ) skapade mänskligheten gav han oss hudfärger för att hålla koll på bra och dåligt folk.

Seriöst sluta larva dig.

 

jag skojade inte, det är min åsikt. jag sa bara det ingen annan vågat säga.

 

Ok, klart jag skulle våga säga det men jag håller inte med dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När någon Svensk gör brott tas det alltid fram: alkoholpåverkad, psykisktstörd.

Men när en utlänning gör brott så tas allting fram om dess bakrund och vart den kommer ifrån.

ja, när gud ( eller vem som nu skapade oss ) skapade mänskligheten gav han oss hudfärger för att hålla koll på bra och dåligt folk.

Seriöst sluta larva dig.

 

jag skojade inte, det är min åsikt. jag sa bara det ingen annan vågat säga.

 

Det är ett argument som jag aldrig har hört, aldrig har tänkt på, men det är nu ett argument som jag starkt tror på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

När någon Svensk gör brott tas det alltid fram: alkoholpåverkad, psykisktstörd.

Men när en utlänning gör brott så tas allting fram om dess bakrund och vart den kommer ifrån.

ja, när gud ( eller vem som nu skapade oss ) skapade mänskligheten gav han oss hudfärger för att hålla koll på bra och dåligt folk.

Seriöst sluta larva dig.

jag skojade inte, det är min åsikt. jag sa bara det ingen annan vågat säga.

 

Det är ett argument som jag aldrig har hört, aldrig har tänkt på, men det är nu ett argument som jag starkt tror på.

 

Du måste skojja..

Varför skulle pigment i huden avgöra ifall vi är onda eller goda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...