Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu måste jag klargöra en del saker:

1. Det var INTE jag som sa att vi borde skapa "invandrarstäder".

2. Jag har INTE sagt att invandrarna väljer att flytta till förorterna. Med "Gaddar ihop sig" menar jag att de skapar en cirkel av endast folk från samma ursprung.

 

Istället för att placera alla på samma ställen så borde vi sprida ut dem till fler glesbefolkade platser så de kan anpassa sig lättare. Vill de inte anpassa sig så ska de ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

dem vill inte anpassa sig, det är därför dem inte lär sig svenska...

Nu lägger du fördomar igen.

 

Varför skulle de inte vilja anpassa sig? Sure, det finns invandrare som inte beter sig som de borde göra i Sverige. Men det finns också svenskar som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dem vill inte anpassa sig, det är därför dem inte lär sig svenska...

Nu lägger du fördomar igen.

 

Varför skulle de inte vilja anpassa sig? Sure, det finns invandrare som inte beter sig som de borde göra i Sverige. Men det finns också svenskar som gör det.

 

Man kan inte rättfärdiga något dåligt med att andra gör det

 

faan, min förra post vart nummer 665, hoppades på 666

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dem vill inte anpassa sig, det är därför dem inte lär sig svenska...

 

Nu lägger du fördomar igen.

 

Varför skulle de inte vilja anpassa sig? Sure, det finns invandrare som inte beter sig som de borde göra i Sverige. Men det finns också svenskar som gör det.

 

Man kan inte rättfärdiga något dåligt med att andra gör det

 

faan, min förra post vart nummer 665, hoppades på 666

 

Man kan heller inte dra en fördom för att några inom en viss folkgrupp gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dem vill inte anpassa sig, det är därför dem inte lär sig svenska...

Nu lägger du fördomar igen.

 

Varför skulle de inte vilja anpassa sig? Sure, det finns invandrare som inte beter sig som de borde göra i Sverige. Men det finns också svenskar som gör det.

 

Att de inte vill anpassa sig är välkänt faktiskt, många kvinnor från mellanöstern lär sig svenska segt på SFI bara för att kunna utnyttja systemet och få ut en massa j*vla pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vi borde inte bara slänga in invandrarna i landet. Vi borde bemöta dem med blommor och choklad.. Så de har något trevligt att minnas oss vid när de sitter på båten tillbaka"

om vi släpper in fler invandrare kommer vi snart sitta på den där j*vla båten till något annat land.....

 

Sverige är ett av de mest glesbefolkade länderna i Europa.

 

Sverige är ett ganska litet land så det är inte så konstigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vi borde inte bara slänga in invandrarna i landet. Vi borde bemöta dem med blommor och choklad.. Så de har något trevligt att minnas oss vid när de sitter på båten tillbaka"

om vi släpper in fler invandrare kommer vi snart sitta på den där j*vla båten till något annat land.....

Sverige är ett av de mest glesbefolkade länderna i Europa.

 

Sverige är ett ganska litet land så det är inte så konstigt.

 

Sverige är ju absolut inget litet land till ytan. Förstod du verkligen vad jag skrev? Att det är glesbefolkat betyder att i genomsnitt bor det mindre folk per 1337 kvadratmeter än det gör i andra länder. Sen hur stort ett land är har ju ingenting att göra med befolkningstätheten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, Sverige är ett ganska litet land till ytan. Pyttelitet om jag skall vara ärlig. Dock, är vi också väldigt glesbefolkade. Om man tittar på Storbritannien, som är mindre än Sverige, och har många fler invånare, så ser man att Sveriges befolkning skulle kunna öka kraftigt utan att vi går under.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vi borde inte bara slänga in invandrarna i landet. Vi borde bemöta dem med blommor och choklad.. Så de har något trevligt att minnas oss vid när de sitter på båten tillbaka"

om vi släpper in fler invandrare kommer vi snart sitta på den där j*vla båten till något annat land.....

Sverige är ett av de mest glesbefolkade länderna i Europa.

 

Sverige är ett ganska litet land så det är inte så konstigt.

 

Uh? =P Det är väl inte så självklart eftersom små länder brukar vara tätbefolkade. ( Japan till exempel. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vi borde inte bara slänga in invandrarna i landet. Vi borde bemöta dem med blommor och choklad.. Så de har något trevligt att minnas oss vid när de sitter på båten tillbaka"

om vi släpper in fler invandrare kommer vi snart sitta på den där j*vla båten till något annat land.....

Sverige är ett av de mest glesbefolkade länderna i Europa.

Sverige är ett ganska litet land så det är inte så konstigt.

 

Uh? =P Det är väl inte så självklart eftersom små länder brukar vara tätbefolkade. ( Japan till exempel. )

 

Jamen japan är ju hulk-mutanter så det är inte så konstigt.

Plus att sverige är i norden och vad jag vet har hela norden lite med folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vi borde inte bara slänga in invandrarna i landet. Vi borde bemöta dem med blommor och choklad.. Så de har något trevligt att minnas oss vid när de sitter på båten tillbaka"

om vi släpper in fler invandrare kommer vi snart sitta på den där j*vla båten till något annat land.....

Sverige är ett av de mest glesbefolkade länderna i Europa.

Sverige är ett ganska litet land så det är inte så konstigt.

 

Uh? =P Det är väl inte så självklart eftersom små länder brukar vara tätbefolkade. ( Japan till exempel. )

 

Jamen japan är ju hulk-mutanter så det är inte så konstigt.

Plus att sverige är i norden och vad jag vet har hela norden lite med folk.

 

Meh om sverige nu är så glesbefolkat så varför inte sätta invandrarna på glesbygden istället för storstäderna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...