Hoppa till innehåll

Kommer Allt Vara Anorlunda Om 100 År?


I3AX
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Så sa folk för 100 år sen vet du va?

 

Det är lite skillnad på att säga det nuförtiden... Utvecklingen har gått snabbt. När man väl har nått högt så krävs det mer att nå högst upp. Det jag menar är att uvecklingen inte kommer ta något "jättesprång".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eh jo? folk på 17-, 18-, och 1900-talets början tyckte precis som du. att dom levde i ett högteknologiskt samhälle som knappast skulle förändras om 100 år. men vad hände? Franska revolutionen, tåget uppfanns, strömen uppfanns, telefonen, bilar, flygplan, datorn, tecknad film, rock n roll, rymdraketer, nitendo, hemdatorer, obemanade sonder skickas till mars, o.s.v.

 

det går bara snabbare och snabbare, tekniken kommer utvecklas mer under 2000-2100 än under 1700-2000.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej det kanske kommer nya instrument då. Det är sånt som jag menar med utveckla. För 100år sedan så fanns det inte elgitarr t ex. När den kom så blev det ett steg mer i utvecklingen... Okej att "hitta" en ny musikstil är ju egentligen att utveckla. Måste ta tillbaka det jag skrev faktsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det kommer att bli mer öken på jorden och att det knappt finns några glaciärer kvar. All regnskog är borta och det har varit ett världskrig som stod mellan USA allierade och dom som tar parti i Iran. Troligen har även Kärnvapen använts.

 

Israel hinner dessutom med att massmörda palestinier

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst kommer världen att se annorlunda ut år 2107, tänk bara hur världen såg ut för 100 år sen. Alla kläder, bilar och då fanns ju inte ens Tv:n. Och något som kommer att utvecklas mest tror jag är musiken, för bara 20 år sen var det hemskaste bandet man kunde lyssna på Iron Maiden, nu är ju dom bara hårdrock.

 

 

Det är ju det man inte vet, men det kommer ju säkert ett musiksnille som kommer på något nytt. Det skapas ju nya låtar varje dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst kommer världen att se annorlunda ut år 2107, tänk bara hur världen såg ut för 100 år sen. Alla kläder, bilar och då fanns ju inte ens Tv:n. Och något som kommer att utvecklas mest tror jag är musiken, för bara 20 år sen var det hemskaste bandet man kunde lyssna på Iron Maiden, nu är ju dom bara hårdrock.

 

Läs mina andra inlägg också ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man tänker på hur lite robotar och saker som fanns förut så kommer det säkert bli dubbelt så mycket. Människan kanske kommer vara svagare eftersom allt jobb går till maskinerna. Jag tror det kommer att uppfinnas något nytt som är ungefär som bensin eller el fast bättre och att det kommer göra ett stort framsteg i den framtida utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...