Anderlecht91 Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 Ska börja samhäll till hösten och där ska man läsa 200 poäng språk. Nu har jag franska, och tänkte läsa spanska lr italienska. Provade på lite spanska och de var skitlätt när man har haft franska. Och spanska är ju typ 6-7 ggr så stort som italienskan. Men har nån här språken? Kan ni skriva lite för- och nackdelar med dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Jämför du spanska med italienska så finns det inga nackdelar. Båda språken är ganska lika varandra, men spanskan är som du sa ett mycket större språk. Jag går själv på spanska och det finns absolut inga speciella nackdelar med det enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Spanska, behöver du nog mer än italienska. Det finns nog inte precis några nackdelar, men spanska är ju lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Italienska : - Används bara i italien - Därför inte så användbart i världen + Du kommer att fatta 90% av all opera... xD + Lättare än spanska Spanska : + Används mer än italienska - Svårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Kan ni som påstår att Spanska är svårare än italienska motivera er åsikt ? Kan folk inte välja någonting själva längre btw ? Kan ni som påstår att Spanska är svårare än italienska motivera er åsikt ? Kan folk inte välja någonting själva längre btw ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Det är du som väljer din egen väg och utbildning. Var glad att Sverige ger dig rätt och välja ett nytt språk och lära dig, du ska inte behöva lyssna på oss.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Franskan är väldigt lik spanskan så spanskan kanske blir lättare. Men välj vad du vill... Själv skulle jag tagit Italienska :kung: Verkar rätt ballt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Jag tycker du ska ta spanskan, det är ju större språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jarvile Skrivet 5 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2007 Jag skulle ta Italienska. + Lättare språk än spanska - Anväds inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 6 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2007 Jag går på spanska och jag gillar det, du borde ta spanska du med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oske Skrivet 6 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2007 Vaför frågar du oss? Det är du som ska bestämma det... Och om jag säger så här, det beror på vad du kommer att göra i framtiden.. Kommer du resa/flytta till många länder där dom pratar spanska ? Så ska du ju självklart ta spanska .. Tänk själv , vi ska inte hjälpa dig med sånt här, vi är inte dig .. :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 7 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2007 Det är sant som JoK3R säger.. Följ det du vill så kommer det bli bra ska du se. I mitt fall skulle jag tagit Spanska. Även ifall att vår lärare är jättedålig på att undervisa så är det ett ganska intressant språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.