Hoppa till innehåll

Skoluniform


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är halvt halvt för skoluniformer. Är det kjol för tjejer avskyr jag det, jag hatar kjol. Slips är fint, använder det ibland :) Men jag vill nog helst köra min egen stil = nitar och svarta kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Didciplin saknas i skolan. Med skoluniform skulle disciplinen bli bättre enligt mig. Om man införde hårdare regler också.

 

Jaså, och varför det? Ge os ett exempel, tack. Själv ser jag det bara onödigt, varför kan inte alla få gå klädda hur de vill? Det här med skoluniform är till för länder som tror att skolan är nån j*vla armé, och blir någon mobbad för sin klädsel är det bara att gå till nån lärare så löser det sig. Klädseln är då det sista jag tror man blir mobbad/retad för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Disciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns fördelar och nackdelar med skoluniformer. Det som är bra med skoluniformer är att ingen blir retad för hur hon/han klär sig, det dåliga är att man inte får klä sig hur man vill och alla kommer säkert tycka att skoluniformerna är rätt tråkiga. Men jag tycker man inte borde ha det, man har sin egen stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Disciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!

 

Hmm...man kan väll inte påstå att det skulle vara något problem i Sverige att elever blir slagna av lärare? Men jag håller med om att skaffa utbildade lärare, det är väldigt viktig, men tyvär skulle det nog inte hjälpa om det inte fanns någon disiplin i skolan. Läraren skulle ändå inte bli hörd och då skulle det inte hjälpa, men om lärare fick "ta i" lite mer skulle man nog få bättre disipli, t.ex. tillstånd att fysiskt få bära ut elever som stör lektionerna, beslag ta saker som stör undervisningen som sedan får hämtas av föräldrarna.

Sen undrar jag vart du bor igentligen donken, för du borde nog ta och prata med sociala för ni har tydligen lärare som slås, barn som inte får ordentliga kläder, hus som brinnner ner utan ersättning, stöld från bank konton och familjer som håller på att dö av svält (trots bidrag) för att ena föräldern dör? Antingen så lever du inte i Sverige eller så gillar du att överdriva, undrar hur det kan vara :blink:

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Disciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!

 

Jag vill iallafall inte att aga ska införas, därför det finns orättvisa lärare. Jo, jag vet, det finns stökiga elever. Men dem ska bäras till rektorn och så ska dem få sitta där och göra uppgifter. Brukar du läsa nyheterna regelbundet så kommer det upp ibland.

 

3 barn misshandlade eller våldtagna av lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen disciplin i skolan. Toppen, undra hur det skulle se ut. Man är i skolan för att lära sig, inte för att ha kul.

 

 

Ripto: Om alla har lika kläder så kan ingen bli mobbad för sin klädsel. Lärarna kan ej favorisera elverna lika mycket då. Säg t ex. att en lärare hatar punkare, så är det en elev i klassen som är en punkare, vilket läraren inte gillar.... Tror inte heller att klädseln är den störta orsaken till mobbing men iaf.

 

 

Som jag skrev tidigare i mitt inlägg så är man i skolan för att lära sig och inte att ha kul. Med det menar jag inte heller att man bara ska sitta och lära sig grammatik hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen disciplin i skolan. Toppen, undra hur det skulle se ut. Man är i skolan för att lära sig, inte för att ha kul.

 

 

Ripto: Om alla har lika kläder så kan ingen bli mobbad för sin klädsel. Lärarna kan ej favorisera elverna lika mycket då. Säg t ex. att en lärare hatar punkare, så är det en elev i klassen som är en punkare, vilket läraren inte gillar.... Tror inte heller att klädseln är den störta orsaken till mobbing men iaf.

 

 

Som jag skrev tidigare i mitt inlägg så är man i skolan för att lära sig och inte att ha kul. Med det menar jag inte heller att man bara ska sitta och lära sig grammatik hela dagarna.

 

En lärare har inte rätt att favorisera/hata en elev pågrund av dess klädsel, det är lika fel som att mobba. Jag vet ingen av lärarna jag har som gillar death metal. Jag går i death metal tröjor men är inte mer älskad eller hatad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...