ThaEgg Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 Någon som vet något lätt sätt att lära sig C++ på ??Hoppa runt i en cirkel och joddla lite så lär du dig garanterat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 asså shit? #include <iostream> #include <iomanip> using namespace std; main () { double tal1, tal2, resultat; cout << "Skriv in tal nummer 1 som du vill multiplicera: "; cin >> tal1; cout << "Skriv in tal nummer 2 som du vill multiplicera med tal nummer 1: "; cin >> tal2; resultat = tal1 * tal2; cout << "Svaret avrundat till 2 decimaler är: " << resultat <<; return 0; } Felet var att du hade satt en ; sedan fortsatt på samma rad. Så ska koden se ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 #include <cstdlib> bibloteket måste man ha om man vill använda system("PAUSE"). det behöver man inte alls göra man behöver batra skriva system("pause"); innan return. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Iliw Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Jag rekommenderar att du satsar på C# istället. Det är mycket bättre Motivering? http://www.blinkenlights.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 C# är enklare, men är mest till för om man vill göra program! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 (redigerat) C# är enklare, men är mest till för om man vill göra program! nää inte riktigt. Ska du göra program/spel till Windows / xbox så rekomenderar jag C# stort. Alla nya grejjer till Xbox 360 är gjorda i C#. (Som microsoft har gjort. 1 exempel är HALO) Ontopic, hur gick det med mitt förslag? hari nte fått någon respons. Redigerat 26 April 2008 av Andersffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.