ThaEgg Skrivet 20 April 2008 Rapport Skrivet 20 April 2008 Någon som vet något lätt sätt att lära sig C++ på ??Hoppa runt i en cirkel och joddla lite så lär du dig garanterat Citera
Andersffs Skrivet 20 April 2008 Rapport Skrivet 20 April 2008 asså shit? #include <iostream> #include <iomanip> using namespace std; main () { double tal1, tal2, resultat; cout << "Skriv in tal nummer 1 som du vill multiplicera: "; cin >> tal1; cout << "Skriv in tal nummer 2 som du vill multiplicera med tal nummer 1: "; cin >> tal2; resultat = tal1 * tal2; cout << "Svaret avrundat till 2 decimaler är: " << resultat <<; return 0; } Felet var att du hade satt en ; sedan fortsatt på samma rad. Så ska koden se ut! Citera
Ceto Skrivet 22 April 2008 Rapport Skrivet 22 April 2008 #include <cstdlib> bibloteket måste man ha om man vill använda system("PAUSE"). det behöver man inte alls göra man behöver batra skriva system("pause"); innan return. Citera
Iliw Skrivet 22 April 2008 Rapport Skrivet 22 April 2008 Jag rekommenderar att du satsar på C# istället. Det är mycket bättre Motivering? http://www.blinkenlights.se Citera
Katt Skrivet 23 April 2008 Rapport Skrivet 23 April 2008 C# är enklare, men är mest till för om man vill göra program! Citera
Andersffs Skrivet 26 April 2008 Rapport Skrivet 26 April 2008 (redigerat) C# är enklare, men är mest till för om man vill göra program! nää inte riktigt. Ska du göra program/spel till Windows / xbox så rekomenderar jag C# stort. Alla nya grejjer till Xbox 360 är gjorda i C#. (Som microsoft har gjort. 1 exempel är HALO) Ontopic, hur gick det med mitt förslag? hari nte fått någon respons. Redigerat 26 April 2008 av Andersffs Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.