Ninomi Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Hur stor skildnad tycker ni att det är mellan kompis och vän? För mig är det STOR skildnad. Jag tror inte jag har någon vän som är lika gammal som mig, utan min mamma är en vän (t.ex). Kompis tycker jag är mer någon man är med på rasterna (bara). Vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Tycker det är ungefär samma sak :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Kompis, vän är väl exakt samma sak? Typ som att jämföra orden Rolig och Humoristisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Jag tycker att kompis och vän kan vara samma sak, fast vän används ibland som beskrivning av djupare relationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Jag tycker att kompis är typ som en ja du vet när du är i skolan å nån säger tja till en, det är typ en kompis. En vän, är en man är mycket mer, typ en vän från sin barndom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 Jag tycker att kompis och vän kan vara samma sak, fast vän används ibland som beskrivning av djupare relationer. Helt rätt! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 Det är ju ungefär samma sak. Fast om jag beskriver något för någon så säger jag alltid kompis om de personer som jag brukade hänga med men bara pratar lite på raster och sådant nu mera och vänner till de som jag brukar vara med på fritiden och har allmänt kul med. Vet inte varför det blir bara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 Kompisar kommer och går, vänner består - citat från min lärare och jag håller med till hundra procent Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 (redigerat) Jag tar iaf det som ungefär samma sak iaf inte stor skillnad Redigerat 29 April 2007 av fupr05 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Techno Skrivet 1 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2007 Jag antar att det inte är någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 1 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2007 Jag tycker att kompis och vän kan vara samma sak, fast vän används ibland som beskrivning av djupare relationer. Precis. Betyder ungefär samma sak fast vän kan betyda djupare relation. (= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 4 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2007 Jag tycker att kompis och vän kan vara samma sak, fast vän används ibland som beskrivning av djupare relationer. Håller med där..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.