Hoppa till innehåll

Döden

Gäst daniel3951

Rekommendera inlägg

• Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, vad som helst kan hända, hur omöljigt det än är! Kanske dna:n i kroppen "vandrar vidare" när man är död. Några maskar äter kanske upp en och få barn och sen äts maskarnas barn upp av fåglar och innan man vet ordet av är man en människa igen! Okej, jag ska hålla tyst... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Den här frågan kan man ha miljontals funderingar och tankar.

Själv vet jag inte vad som kommer hända och det är det heller ingen som vet. Men vad jag vet är att i stort sett vad som helst kan hända. Inget kan påstå att någon har rätt eller fel gällandes den här frågan. Så vad man än tror på så ska man hålla fast vid det. För det är inget som vet vad som kommer hända efter att man har levt färdigt sitt liv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Gäst Mindtwistah

Inget händer. Medvetandet var skapad av en slump, medvetandet är kemiska reaktioner och neuronaktiviteter i hjärnan. Vi är inget mer än en hög celler som genom den avancerade hjärnan har fått illusionen "medvetandet". Vi tror att vi är högre än naturen för att vi är medvetna, vi tror att vi är något "speciellt". Men vi är bara en rörandes cellhög, inget riktigt "medvetande" utan bara neuronimpulser i skallen.

Så därför så händer helt enkelt inget efter döden. Neuronerna stängs av på grund av brist på syre till hjärnan (Man andas inte när man är död) och vår illusion av "medvetandet" försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...