Mezox Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 (redigerat) Jag har tre frågor till C++: 1. Hur skriver man å, ä och ö utan att det blir konstiga tecken? 2. Hur tar man reda på kvadratroten ur ett tal? 3. Hur tar man reda på resten (en rest) av en division? Jag är tacksam för svar. Redigerat 6 Juni 2007 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 Fråga ett har jag sett lösningar på, men de är inte så kul att jobba med. De går ut på att man tar fram å, ä och ö i olika variabler och sen lägger in variablerna rätt där man vill ha just det tecknet. 2:an har jag sett kod för på cplusplus.nu. Men jag har inte testat själv och vet inte om det är bästa lösningen. Fråga tre däremot är lite lättare. Med 10 % 3 får du 1. Den delar 10 med 3 och tar sen fram det som blir över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 jag undrar också över det där med å, ä och ö. Kan du inte länka till en sida där det står hur man ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 Jag har tre frågor till C++: 1. Hur skriver man å, ä och ö utan att det blir konstiga tecken? 2. Hur tar man reda på kvadratroten ur ett tal? 3. Hur tar man reda på resten (en rest) av en division? Jag är tacksam för svar. På fråga 2, kanske detta kan vara något? http://www.pellesoft.se/communicate/tips/tips.aspx?tid=2049 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2007 http://www.blinkenlights.se/forum/topic918/page1/#post9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 7 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2007 Ett tag sen jag höll på med c++ men roten ur är väl bara sqrt(talet)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.