Katt Skrivet 14 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2007 Kan man göra om en dator till en server? Jag vet att det är en idiotisk fråga, men jag vill så gärna veta! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SuperLat Skrivet 14 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2007 Ja, men du får ju ta bort alla program jag menar nu alla program, inte windows osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2007 Jo om du har en gammal dator kan du väl starta ett dedicated server program & ha på den hela dan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SuperLat Skrivet 14 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2007 Men han måste ta bort alla sakerna, en data med massa skit, som msn, cstrike, och sånt är ingen serverdata Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2007 Så man ska altså ha ett program? Vadå för program? Är det nåt mer man måste göra med datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 15 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2007 Svaret på huvudfrågan är kort och gott: Ja, det går! Enklast är att bara installera den serverprogramvara du vill ha och sen köra den. svårare än så behöver det inte vara. Sen kan man ju självklart börja rensa bland alla nuvarande program om man vill att all kraft ska gå till servern. Men det är inget måste. Det är bara om man har mycket trafik och inte behöver datorn till något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2007 sedan är det väl bra om man har ett bra "internet-kort" eller vad det heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 17 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 Nätverkskort? Såna brukar det sitta i datorer, om de inte är allt för gamla. Men visst, de behövs. Men det brukar gå med vilket som helst. Inget man tjänar speciellt mycket prestanda på om man köper "bättre" vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 (redigerat) Okej, tack! Kan ni rekomendera ett bra program (som är gratis...)? Äh, jag söker på google... Redigerat 17 Juni 2007 av CheatCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 Okej, tack! Kan ni rekomendera ett bra program (som är gratis...)? Äh, jag söker på google... om du vill ha en CS server är det väl bara att skaffa dedicated server program så kanske några anti-virus program är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 Nej, jag vill bara ha en såndär php server eller vad det nu heter för att lägga ut ett forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 17 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 Du kan köra en server på en vanlig dator också om du så vill, men som skrivits så är det en bra idé att installera något operativsystem som är anpassat till en "servermiljö". Jag vet att det finns flera linux dist, och sedan Windows Server 2003. Jag har själv en server stående som kör Windows XP Pro, och det fungerar hur bra som helst. Kör gärna en ren installation utan att installera något utan endast de programmen du behöver för att kunna starta servern/ftpn eller vad du nu ska ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.