Hoppa till innehåll

Göra Om En Dator Till Server


Katt

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Svaret på huvudfrågan är kort och gott: Ja, det går!

 

Enklast är att bara installera den serverprogramvara du vill ha och sen köra den. svårare än så behöver det inte vara. Sen kan man ju självklart börja rensa bland alla nuvarande program om man vill att all kraft ska gå till servern. Men det är inget måste. Det är bara om man har mycket trafik och inte behöver datorn till något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätverkskort? Såna brukar det sitta i datorer, om de inte är allt för gamla. Men visst, de behövs. Men det brukar gå med vilket som helst. Inget man tjänar speciellt mycket prestanda på om man köper "bättre" vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, tack! Kan ni rekomendera ett bra program (som är gratis...)? Äh, jag söker på google...

 

om du vill ha en CS server är det väl bara att skaffa dedicated server program så kanske några anti-virus program är bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan köra en server på en vanlig dator också om du så vill, men som skrivits så är det en bra idé att installera något operativsystem som är anpassat till en "servermiljö". Jag vet att det finns flera linux dist, och sedan Windows Server 2003.

 

Jag har själv en server stående som kör Windows XP Pro, och det fungerar hur bra som helst. Kör gärna en ren installation utan att installera något utan endast de programmen du behöver för att kunna starta servern/ftpn eller vad du nu ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...