MrSnow Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 OK ok....... Tänk fort..... MSdos! Det är inte svårt. Text baserade spel är bara en massa dokument som visas i delar. om du vill ha en enkel version av ett text baserat spel så är det 2 genvägar och 2 dockument. Svåraren så är det inte. Kolla på "husets" (sveriges mest kända textbaserade spel) sorce och du fattar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Va? Hur menar du? Var finns det där spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Han menar väl ett textfilsbaserat spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LiTTleMaSTer Skrivet 12 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2007 Hej jag vill hemskt järna ha hjälp med Dev-C++ om nån kan göra en Guid eller hjälpa mig över Msn eller så. så skulle de vara toppen steam_offline.ico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 12 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2007 Vad är det du vill veta? Du startar nytt projekt, skriver in din kod (C/C++) och sen kompilerar du och kör programmet du får fram. Inte alls komplicerat. Det svåra är att lära sig programmeringsspråken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 14 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2007 (redigerat) SKa du göra ett textbaserats spel som man spelar på din hemsida så är det djävulskt onödigt att göra något i något annat än php. Varför göra det svårt? Kolla detta: http://triosproductions.100mbps.se/spel.php Enkelt och snabbt att göra (5 min). Redigerat 14 Juli 2007 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 14 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2007 Program tror jag inte att det finns, men däremot kan du göra i c++ (SinglePlay, multiplayer är onödigt). Eller programmera asp eller PHP om du ska lira direkt i webbläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.