magnus_the_gamer Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 När jag ska spela ett 3d spel så hänger sig skärmen hela tiden och "faller isär". Det ånda som finns att göra är att dra ut sladden. Alla drivare är updaterade. Jag sitte på en dell Dimension 8400. 1024 g RAM, Nvidia 6800 GTO 256 mb, 3.4 intel pentium. Kan någon hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 hur gammal e själva skärmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 11 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 hur gammal e själva skärmen? 2 1/2 år men på vi köpte den var det det mest extrema som fanns. Det är en dell skärm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Det e knappast skärmen, om ni inte misshandlat den förstås, jag sitter på en skärm som nog är lika gammal som jag :P Det låter som att ditt grafik kort e sönder. Ring support. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Köp nytt Grafikkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Jag tycker du ska ringa support fråga vad det är och sen göra som dem säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Hans grafikkort är inte "sönder" .. Inget med grafikkortet att göra , Hade det varit grafikkortet skulle hela datorn crashat vid Start , inte när du spelar ett spel . Däremot varför det crashar vid 3D spel vet jag inte , Kolla noga genom alla FAQ's Dell , Intel , nVidia etc har . Sen kan du fråga dom varför det inte går , FAQ är som google dom hjälper dig jätte mycket . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Uhm, har du kollat om du har DirectX installerat? xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
limmie Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 det har nog med pogramet som driver grafik kortet min data har samma problem man kan sitta på nätet och surfa men inte spela spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 (redigerat) Uhm, har du kollat om du har DirectX installerat? xD precis! man måste ha den skrivna versionen av directx installerat för att kunna köra spel som är programmerade med directx. :P Din hårdvara ser iallafal bra ut så det borde inte vara något problem med det.. Redigerat 11 Juli 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 hehe, om det är directx så är det inte så svårt att fixa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 (redigerat) 1. Kontrollera så att ingen sladd sitter löst. Ta loss ALLA sladdar i hela datorn och sätt in dem ordentligt. 2. Kolla så att grafikortets fläkt fungerar. Inte? Har du garanti så byt ut den. Om den fungerar går du vidare till steg 3. 3. Installera det nya Nvidia GPU programet, jag länkar snart. Där kan du styra ditt graffekort från Nvidia till 100%. ;) http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.38.00.html Och skriv gärna att det är "Nvidia geforce 6800 GTO", för det har stor betydelse när någon vill försöka hjälpa dig. Redigerat 11 Juli 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.