Nami Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Hej, jag fattar inte alls hur Imageready fungerar så jag undrar om ni kan förklara hur man gör en animation i det progammet. Det är en bild som jag ska lägga ihop med en annan så det ser ut som att den går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Synd att jag inte har det programmet, men jag har haft det, så jag vet ungefär hur man gör. Varje animation ska ha ett eget lager. Först gör ett lager och sen du trycker du på knappen som gör en ny animationsruta: Sen så kryssar du av alla lager och kryssar i det du vill ha för den rutan. Det går skälvklart att ha flera lager i samma ruta. Jag är ledsen att jag förklarade detta så luddigt, hoppas du fattar endån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 (redigerat) Edit: Happ. Nyss var det inget svar... Redigerat 2 Augusti 2007 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 2 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Jag fattar hur man lägger in lager men inte så det blir olika bilder :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 Om du har två lager och kryssar av det ena, så blir det en blank ruta, om du inte har ritat nått på det andra. Då har du ju två bilder, en på varje lager. Sen trycker du på Animationsruta ett, och ser till så du bara har lager ett ikryssat, och sen väljer Aniruta två och kryssar av ettan och i tvåan. Det ska finnas ett sätt som gör en animationsruta till varje lager och sen automatiskt väljer rätt lager för varje bild, men vad den funktionen hette har jag glömt bort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Jag har samma problem. Jag vet hur man duplicerar en animatopnsruta, men inte hur man får olika utséenden på rutorna. För om man ändrar i en av dom så ändras alla rutar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Jo, fast har du ett lager för varje ruta, då? Synd att jag slarvade bort Photoshop, jag har nästan total blackout på allting som rör det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 Jag har samma problem. Jag vet hur man duplicerar en animatopnsruta, men inte hur man får olika utséenden på rutorna. För om man ändrar i en av dom så ändras alla rutar...Vssa ändringar, men om du gömmer ett lagger så göms lagret bara i en av rutorna.Så du får göra ett lager för varje frame och gömma alla lager du inte vill ska visas i respektive frame. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 http://www.youtube.com/results?search_quer...mation+tutorial Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 http://www.youtube.com/results?search_quer...mation+tutorial Den filmen löste alla mina problem här i livet eller i alla fall hur man animerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 15 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2007 ja, att ingen kan lära sig att söka på google eller youtube före dom frågar i forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.