nico Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2007 Vista: Det är mer grafikiskt = mer prestandakrävande Det har inte lika bra kompatibilitet som XP = buggigt Det är buggigare än XP = lamt Det är dyrare än XP = snålt Microsoft har inte ens gett XP en schans att bli buggfritt = lathet Alla vet ju att att: prestandakrävande + buggigt + lamt + snålt + lathet = Microsoft Allvarligt, de har inte gett XP en schans... 1. Helt rätt2. Det är faktiskt en liten aning bättre rent kompabilitetsmässigt än vad Xp var när det kom. Jag var en av de första med Xp och en av de första med Vista så jag vet... 3. Xp har haft två servicepacks på sig att rätta till buggar, Vista inga. Men visst, lite buggigare är Vista än vad Xp var från början. Det mesta är tredjepartsrelaterat dock. 4. Är det konstigt att ett 6 år gammalt operativ kostar mer än ett som är ett halvå gammalt? 5. Xp rullar på bra tycker jag. Många problem beror på dålig mjukvara. Slutklämmen: Håller med dig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
crazy_pingu Skrivet 7 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 okej okej... vad ska jag ha då vista elr xp ingen har sakt det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 Jag tycker det är väldigt dåligt av microsoft att påbörja ett nytt operativsystem istället för att fortsätta arbeta med vista i typ 2 år till. <_< De arbetar ju fortfarande med vista men det är ju dåligt att de påbörjar ett nytt när vista kommit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 dom arbetar ju fortfarande med vista också... Själv skulle jag välja XP, har ingen som helst nytta av Vista, vill jag ha flashigt och snyggt med kompabilitetsproblem funkar ubuntu bra mycket bättre ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 Jag har alltid kört xp, kommer nog inte byta till Vista på nåt år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 kollade i en dator tidning som kom igår, det fanns inga XP att köpa bara Vista! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
crazy_pingu Skrivet 7 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 ja men jag har ju xp cd skiva hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 Installera XP. Det kan du redan om du nu inte har testat Vista redan. Byt som först när du måste. Det ksa jag göra i alla fall, om jag nu inte går över till Linux när jag måste välja bort XP... Shit, börjar få hattankar om Microsoft :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 om du ska köpa vista ska du inte ha home basic, då får man inte tillgång till "3D alt+tab" där man skiftar mellan fönster i 3D-menyn om du förstår vilken jag menar. jag ska snart köpa bärbar & du ska jag ha home premium tror jag emmm för att få fram "3D" ska man trycka på "windows tagenten+tab" inte "alt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 Installera XP. Det kan du redan om du nu inte har testat Vista redan. Byt som först när du måste. Det ksa jag göra i alla fall, om jag nu inte går över till Linux när jag måste välja bort XP... Shit, börjar få hattankar om Microsoft :D låter som en bra tanke, jag menar, Beryl är bra mycket flashigare än Vista, och sen är det ju antagligen inte flashet man vill åt. Ubuntu FTW ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 kollade i en dator tidning som kom igår, det fanns inga XP att köpa bara Vista! Helt rätt så länge man inte specialbeställer. Sitt för gudsskulle inte och gämnför xp & vista. Vista är ett helt nytt OS. Om ni är tvugna så sitt o jämnför med windows 95, det minst buggaste OS'et i windows historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 kollade i en dator tidning som kom igår, det fanns inga XP att köpa bara Vista! Helt rätt så länge man inte specialbeställer. Sitt för gudsskulle inte och gämnför xp & vista. Vista är ett helt nytt OS. Om ni är tvugna så sitt o jämnför med windows 95, det minst buggaste OS'et i windows historia. Win 95?! Njä, skulle föreslå W2k i sådana fall. Om man nu kan nämna Windows och driftsäkerhet i samma mening utan att ljuga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.