Andersffs Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2007 Ja, det finns en tråd om vad som är fel & det är massa saker. Men vi har ju massa positiva saker också. t.ex. barnbridrag tills man ska börja gymnasiet och får betalt (studie bidrag) för att gå i gymnasiet. Vad tycker du är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2007 Jag tycker att det är ganska bra med de olika bidragen. Utan stuidiebidraget skulle jag vara helt pank nu ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2007 Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AndersA Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss. Hahaha, du är bara bortskämd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 9 September 2007 Rapport Dela Skrivet 9 September 2007 (redigerat) Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss. Vad är det för positivt med det senare? Redigerat 9 September 2007 av Dahliz91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 9 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 September 2007 Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss. Vad är det för positivt med det senare? Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 September 2007 Rapport Dela Skrivet 11 September 2007 (redigerat) Han undrar vad det är för positivt med en borgelig regering antar jag. Redigerat 11 September 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 11 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 September 2007 @Dahliz91 Än så länge äre bättre, flera har fått jobb & sverige har högkonjuktur. Sen får vi se hur längde det håller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 September 2007 Rapport Dela Skrivet 12 September 2007 (redigerat) Statligt bidrag till sommarjobb, generös a-kassa, starka fackföreningar, miljömedvetet styre i landet, gratis entré på statliga muséer... Allt det har förstörts/skall förstöras. Det som är bra i Sverige är möjligheten att rösta bort regeringen i nästa val, rättigheten att yttra sin negativa åsikt om regeringen, friheten att gå med i partier som är emot den nu förda politiken. Samt den konstitutionella monarkin, kronan, den generösa flyktingpolitiken och den 19 september 2010. Redigerat 12 September 2007 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 13 September 2007 Rapport Dela Skrivet 13 September 2007 Aaa, du skrämmer mig Perisoreus. Allt du nyss sa är anledningen till att jag måste flytta från Sverige :S. Bidrag till sommarjobb? Menar du allvar? Så skattebetalarna ska Jobba och få lön för att sedan betala pengar till personer så att de ska få jobba och sedan betala lön till dem? Det är ju sjukt :S. Facket. Ska. Bort. Ett bra land ska varken ha dålig eller bra flykting politik. Det ska inte behövas, ett bra land tar inte emot flyktingar... Men med lite tur så slipper vi allt sånt skit med en bra borgelig regering. Älskar högern! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 13 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 September 2007 Aaa, du skrämmer mig Perisoreus. Allt du nyss sa är anledningen till att jag måste flytta från Sverige :S. Bidrag till sommarjobb? Menar du allvar? Så skattebetalarna ska Jobba och få lön för att sedan betala pengar till personer så att de ska få jobba och sedan betala lön till dem? Det är ju sjukt :S. Facket. Ska. Bort. Ett bra land ska varken ha dålig eller bra flykting politik. Det ska inte behövas, ett bra land tar inte emot flyktingar... Men med lite tur så slipper vi allt sånt skit med en bra borgelig regering. Älskar högern! det är najs, förutom att facket inte ska bort! ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 20 September 2007 Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 Jag glömde i mitt förra inlägg nämna alliansfriheten. Skälet till att folk har råd att rösta på de borgerligas politik går att spåra i neutraliteten. Hade vi allierat oss i världskrigen, hade vi knappast varit lika välmående som i dag och då skulle folk inte heller vara rika nog att rösta på de borgerliga. Som tur är, är högervindarna bara en modefluga. :) Per-Albin Hansson hade varit värd Nobels fredspris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.