Hoppa till innehåll

Nytt Subforum?

Mezox

Rekommendera inlägg

Jag tittade runt lite i grafik & programering forumet och märkte att det fanns ganska många guider.

Jag märkte även att de flesta av guiderna var indränkta i frågor, det gör det lite svårt om man letar efter de.

Forumet kanske inte kommer vara så aktivt, men den kommer nog vara effektiv,

så man snabbt och lätt kan hitta guider istället för att titta igenom forumet bland alla frågor.

Detta är även bra för att det finns vissa som ställer frågor som redan finns beskrivet i en guide.

Vad tycker ni om idén?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tittade runt lite i grafik & programering forumet och märkte att det fanns ganska många guider.

Jag märkte även att de flesta av guiderna var indränkta i frågor, det gör det lite svårt om man letar efter de.

så man snabbt och lätt kan hitta guider istället för att titta igenom forumet bland alla frågor.

Detta är även bra för att det finns vissa som ställer frågor som redan finns beskrivet i en guide.

Vad tycker ni om idén?

Gillar den. Skulle själv vara väldigt aktiv där och skriva ett par detaljerade guider om allt möjligt.

Annars är det bara att spamma forumet med guider så blir admin tvungen att lägga till subforumet :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om idén?

Gillar den. Skulle själv vara väldigt aktiv där och skriva ett par detaljerade guider om allt möjligt.

Annars är det bara att spamma forumet med guider så blir admin tvungen att lägga till subforumet :o

Bra idé, ska pröva... :P Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det behövs. Man kan ju inte klistra alla guiderna som är användbara, för det finns ju massor. Som det ser ut nu består grafik & programmeringsforumet av samma frågor, ställda om och om igen. Frågor som nästan alltid finns besvarade i någon guide långt nere i fuskas arkiv.

Om inte tycker jag åtminstone att sidan borde uppmana till mer användning av sökfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir nog inget nytt forum. Men om någon skriver en bra guide så kanske den blir klistrad ;). Anmäl tråden och skriv det i såna fall.

Tänk på våran Photoshop eliter.. (lol :rolleyes:) Ska alla deras bra guider bli klistrade? För mycket viktiga meddelande leder till störigt, precis som det är i Pokemon forumet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...