Gäst Kaktus-Killen Skrivet 8 December 2007 Rapport Dela Skrivet 8 December 2007 Det går inte att motbevisa nåt som inte existerar, bevisbördan ska ligga hos dom som påstår nåt.. låt troende komma med "argument". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Du påstår ju också något, eller hur? Du påstår att det inte finns en själ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Du påstår ju också något, eller hur? Du påstår att det inte finns en själ. Ja? Och hur skulle jag kunna påstå MOT nåt innan de som hittade på själen påstog dess existens? Troende ska ha bevis, inte skeptikerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Du påstår ju också något, eller hur? Du påstår att det inte finns en själ. Har han inte haft ett flertal argument mot att en själ skulle existera då? Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KVAB Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Först när någon slitit ut själen ur kroppen på mig och visat den för mig så tror jag på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst mithrils Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 nej sånt tror jag inte på=) nej sånt tror jag inte på=) :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 (redigerat) Energin som finns inom oss kommer aldrig att försvinna eftersom energi kan aldrig försvinna xD Det är väl det som är själen, vad vet jag. Redigerat 15 December 2007 av Andersffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Energin som finns inom oss kommer aldrig att försvinna eftersom energi kan aldrig försvinna xD Det är väl det som är själen, vad vet jag. Nej den försvinner inte...men den omvandlas till värme, och kropparna ät upp av bakterier och andra skojiga saker. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Energin som finns inom oss kommer aldrig att försvinna eftersom energi kan aldrig försvinna xD Det är väl det som är själen, vad vet jag. Nej den försvinner inte...men den omvandlas till värme, och kropparna ät upp av bakterier och andra skojiga saker. Soad_token Hah den blir inte värme iaf. Läs på lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Energin som finns inom oss kommer aldrig att försvinna eftersom energi kan aldrig försvinna xD Det är väl det som är själen, vad vet jag. Nej den försvinner inte...men den omvandlas till värme, och kropparna ät upp av bakterier och andra skojiga saker. Soad_token Hah den blir inte värme iaf. Läs på lite När du rör på dig omvandlar du enegi och du blir varm, när du du slutar du att omvandla energi t.ex. till värme så är du död. Energi försvinner inte (som du sa) utan den omvandlas därimot. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Energin som finns inom oss kommer aldrig att försvinna eftersom energi kan aldrig försvinna xD Det är väl det som är själen, vad vet jag. Nej den försvinner inte...men den omvandlas till värme, och kropparna ät upp av bakterier och andra skojiga saker. Soad_token Hah den blir inte värme iaf. Läs på lite När du rör på dig omvandlar du enegi och du blir varm, när du du slutar du att omvandla energi t.ex. till värme så är du död. Energi försvinner inte (som du sa) utan den omvandlas därimot. Soad_token Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Ja men när du dör så tar din kropp inte längre upp energi från maten i magen och kan inte omvandla den till rörelse energi som sedan blir värmen, alltså försvinner den ergin vi har "använt" som värrmen och den övriga har vi inte hunnit "ta till oss" utan finns i magen i form av mat. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.