Chainsawkitten Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Jag tror att alla människor har en själ. Jag vet inte direkt vad för uppgift dom har, men om jag får gissa så ger det väl kanske något slags skydd till skelettet ^_^ När man dör så flyger väl själen iväg och så är sagan slut. Tror inte att man föds om igen p.g.a själen eller något liknande. technique. För att kunna ge skydd åt skelettet behövs det ngt fysiskt där. Vilket det inte finns... Iaf inte ngt som kan flyga iväg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Jag tror att alla människor har en själ. Jag vet inte direkt vad för uppgift dom har, men om jag får gissa så ger det väl kanske något slags skydd till skelettet ^_^ När man dör så flyger väl själen iväg och så är sagan slut. Tror inte att man föds om igen p.g.a själen eller något liknande. technique. För att kunna ge skydd åt skelettet behövs det ngt fysiskt där. Vilket det inte finns... Iaf inte ngt som kan flyga iväg... suck, dummaste jag hört, skydd till skelettet? ok, då säger vi såhär då: jag är odödlig, luften runt mig skyddar mig-,- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
technique Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 (redigerat) Vad då? Får inte jag tro vad jag vill? Det kanske inte är så men det skiter väl jag i -.- jag är odödlig, luften runt mig skyddar mig Right... Redigerat 10 April 2008 av technique Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 jag är odödlig, luften runt mig skyddar mig Right... Han sa bara det du sa, fast i andra ord.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Vad då? Får inte jag tro vad jag vill? Det kanske inte är så men det skiter väl jag i -.- jag är odödlig, luften runt mig skyddar mig Right... Nej vi alla måste tro att vi har en aura inuti oss som flyger iväg när vi dör! Som även väger flera gram men som ändå inte är en materiell entitet! Skitsnack. Och Khazars jämförelse var usel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Vad då? Får inte jag tro vad jag vill? Det kanske inte är så men det skiter väl jag i -.- jag är odödlig, luften runt mig skyddar mig Right... Saken är att om du uppriktigt tror att 1+1=3 så skulle jag gärna förklara för dig att så inte är fallet. Eller bara tycka att du är en jävlig idiot. I detta fallet gör jag både och. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 Människan är desperat och vill ha något den kan skylla/hylla på när något utanför vårat begrepp uppenbarar sig/sker. Så både ja och nej, detta är en tro fråga och inte en fråga som vetenskapligt kan bevisas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 Människan är desperat och vill ha något den kan skylla/hylla på när något utanför vårat begrepp uppenbarar sig/sker. Så både ja och nej, detta är en tro fråga och inte en fråga som vetenskapligt kan bevisas. Då vi vet att medvetandet och allt sitter i hjärnan så är det redan vetenskapligt motbevisat. "Bevisbördan ska ligga hos teisten, inte skeptikern." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cyber-fox Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 jag säljer min själ för 100 fuska mynt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 jag säljer min själ för 100 fuska mynt100 fuskamynt?? Så billigt?? :D Jag köper de.. vänta lite, det finns ju inga själar. Försöker du lura mig, eller??? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 jag säljer min själ för 100 fuska mynt Haha :D som om någon skulle vilja köpa din själ. Jag är inte seriös. Jag tror att folk blandar ihop medvetande och själar. Medvetande har vi förmodligen. Men själar... nah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2008 Ja det är väl klart var skulle annars våran t.ex. personlighet komma ifrån? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.