Hoppa till innehåll

Jakt


KVAB

Rekommendera inlägg

Och hur får bonden maten, genom en magisk maskin som produserar kött eller? Nej han DÖDAR kor eller grisar för att få kött. Alltså är det bara någon annan som dödar ett djur som har levt sitt liv i fångenskap istället för att jägaren skjuter ett rådjur t.ex som har levt i skogen som de borde.

 

bra sagt :)

 

och igen överdriver du folks argument, jakt har vi alltid haft, det gav oss mat, och idag är det en hobby (och ger fortfarande mat), OCH ÄR INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT ACCEPTERA VÅLDTAGNINGAR, STÖLD OSV.

 

och seriöst, tycker du att du är så mycket bättre på debatt än mig, det är inte jag som, som sagt, överdriver folks argument till löjliga provokationer (se ovan), vägrar tydligen läsa vad vi skriver (du är tydligen fortfarande blint övertygad om att jägare "bara gör det för att döda" och att "det inte håller nere djurbestånden") och anser att man är omogen för att man inte håller med dig, eller för hur man svarar kanske, jag har ju försökt resonera men då får man ju bara dessa oändliga posts som bara säger att man är korkad och att man tydligen tycker att djur inte är värda ett skit, när man säger att man värderar människor över djur

 

därmed inte sagt att jag tycker min debattering är perfekt heller

 

håller me

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 341
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Så länge dom inte skjuter av hela stammen så får man ju jaga enligt mig , vad verkar bäst ?

Ex: McDonalds slaktar miljontals djur för sina hamburgare och en jägare dödar 1-4 djur per år för att han ska äta riktigt kött? (och håller beståndet nere + slutar jaga om det är för få djur kvar)

 

Min pappa och morfar jagar så jag är väl inte helt neutral i frågan :P

Redigerat av EDOBEM
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din jämförelse är inte riktigt rätt.

 

Vad är bäst?

 

McDonalds slaktar miljontals djur för sina hamburgare

eller

McDonalds slaktar miljontals djur för sina hamburgare + En jägare dödar 1-4 djur per år för att han ska äta riktigt kött?

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och igen drar du ännu ett av dessa idiotiska påståenden.

 

Anledningen till att jag anser dig för barnslig för att debbateras med är för att du började med att vara spydig. Jag attackerar aldrig folk om dom inte ger sig på mig. Och att säga att mina påståenden är idiotiska tycker jag är fegt, får inte jag tycka och tänka vad jag vill precis som du utan att jag ska behöva höra att det jag säger är idiotiskt. Har inte alla rätt att tycka och tänka utan att få höra att deras påståenden är idiotiska. Klart att man kan tycka det men man behöver inte ta upp det i ett debatt forum.

 

och vad har humanitet med att man har jakt som en hobby? är man human så värderar man människor, HUMAN.

inte att, som du sa tidigare, att du skulle ha räddat ett djur över en människa, skrämmande.

 

Jag menar att det inte är humant att gå ut i skogen och döda för att man har det som hobby. (alltså, jägare är inte humana, att vara human behöver inte vara hur man beter sig mot människor endast utan hur man beter sig mot allt.

 

nej. för att alla dina uppsatser skulle kunna sammanfattas som "wah wah döda inte djuren,

kaniner är lika mycket värda för mig som ett människoliv"

 

Låt mig tycka som jag vill, du får ju det så varför ska inte jag få det jag menar ditt oändliga gnälande om att ni jägare är sådana hjältar som räddar bilister och att ni faktiskt bara jagar för att ni är så giriga efter gratis mat att ni måste gå ut med bössan för att inte svälta är inte mer intressant. "wah wah vi jägare äter faktiskt upp det vi dödar, det gör oss till änglar" Kallar du det moget att skriva på det sättet, du är så anti mig bara för att jag inte säger "tack, ni jägare är sådana hjältar som går ut och dödar djur äter dom och räddar bilister, jag ska genast slänga iväg alla mina åsikter om att jakt är fel" Det måste ju vara ngt sådant du hoppades uppnå eftersom du valde att helt plötsligt gå från mogen debatt nivå till att bara angripa mig i ngt desperat betende.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga saker som att vi ska fortsätta mörda folk, våldtafolk, sno saker och annat bara för att vi har en sådan gen och sedan acceptera det.

 

och igen överdriver du folks argument, jakt har vi alltid haft, det gav oss mat, och idag är det en hobby (och ger fortfarande mat), OCH ÄR INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT ACCEPTERA VÅLDTAGNINGAR, STÖLD OSV.

 

och seriöst, tycker du att du är så mycket bättre på debatt än mig, det är inte jag som, som sagt, överdriver folks argument till löjliga provokationer (se ovan), vägrar tydligen läsa vad vi skriver (du är tydligen fortfarande blint övertygad om att jägare "bara gör det för att döda" och att "det inte håller nere djurbestånden") och anser att man är omogen för att man inte håller med dig, eller för hur man svarar kanske, jag har ju försökt resonera men då får man ju bara dessa oändliga posts som bara säger att man är korkad och att man tydligen tycker att djur inte är värda ett skit, när man säger att man värderar människor över djur

 

Jag överdriver folks argument, ja. Det kallas liknelser. Nej, det är inte samma sak men ungefär. Du verkar missförstå alla min inlägg med mening. Vad jag menar är att "Än sen att vi alltid fått mat från jakt? Det kvittar väl? Vi har även våldtagit förut. Det är inte korrekt för att vi alltid gjort det.".

 

EDIT: Ja, jag tror fortfarande att jägare bara dödar för skojs skull. För jag har inte fått motsatsen bevisad för mig.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga saker som att vi ska fortsätta mörda folk, våldtafolk, sno saker och annat bara för att vi har en sådan gen och sedan acceptera det.

 

och igen överdriver du folks argument, jakt har vi alltid haft, det gav oss mat, och idag är det en hobby (och ger fortfarande mat), OCH ÄR INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT ACCEPTERA VÅLDTAGNINGAR, STÖLD OSV.

 

och seriöst, tycker du att du är så mycket bättre på debatt än mig, det är inte jag som, som sagt, överdriver folks argument till löjliga provokationer (se ovan), vägrar tydligen läsa vad vi skriver (du är tydligen fortfarande blint övertygad om att jägare "bara gör det för att döda" och att "det inte håller nere djurbestånden") och anser att man är omogen för att man inte håller med dig, eller för hur man svarar kanske, jag har ju försökt resonera men då får man ju bara dessa oändliga posts som bara säger att man är korkad och att man tydligen tycker att djur inte är värda ett skit, när man säger att man värderar människor över djur

 

Jag överdriver folks argument, ja. Det kallas liknelser. Nej, det är inte samma sak men ungefär. Du verkar missförstå alla min inlägg med mening. Vad jag menar är att "Än sen att vi alltid fått mat från jakt? Det kvittar väl? Vi har även våldtagit förut. Det är inte korrekt för att vi alltid gjort det.".

 

EDIT: Ja, jag tror fortfarande att jägare bara dödar för skojs skull. För jag har inte fått motsatsen bevisad för mig.

 

DINGSKALLE!

Våldtäkt = Nån som blir förnedrad för resten av livet, samt OLAGLIGT!

Jakt = Snabb död (Om skytten inte av misstag skadeskjuter) och LAGLIGT!

 

För ca 100 år sen när landsbygden var fattig, och inte alla hade råd med kött, så hade man råd med ammunition, så då gick man ut å jagade. Sen fick sonen i familjen ofta följa med, och tyckte det var spännande, och fortsatte med att jaga. Senare när han fått familj, fick hans son följa med osv osv.

 

Tror du att en jägare skrattar högt när han skjutit eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DINGSKALLE!

Våldtäkt = Nån som blir förnedrad för resten av livet, samt OLAGLIGT!

Jakt = Snabb död (Om skytten inte av misstag skadeskjuter) och LAGLIGT!

 

För ca 100 år sen när landsbygden var fattig, och inte alla hade råd med kött, så hade man råd med ammunition, så då gick man ut å jagade. Sen fick sonen i familjen ofta följa med, och tyckte det var spännande, och fortsatte med att jaga. Senare när han fått familj, fick hans son följa med osv osv.

 

Tror du att en jägare skrattar högt när han skjutit eller?

För det första sluta kalla alla andra som inte tycker som dig för konstiga saker, jag vet att det inte var riktat mot mig. Men det verkar som om (är man för jakt = förolämpa alla andra bara för dom inte tycker som en själv)

 

Försök förstå andras exempel oxå och inte dina egna endast, detta i den här debatten har inget med lagar att göra, lagar är inget liv det är bara luft, bläck på ett papper som behövs för att människor är sådana idioter att dom inte klarar sig utan att bli tillsagd vad som är "rätt" och vad som är "fel" att jakt är lagligt betyder inte att det är bättre än våldtäkt det är det jag och många andra försöker få fram som exempel. Jakt är inte bättre än rån, mord, våldtäkt det är lika hemskt.

 

Just ja, jägarna tvingas gå och köpa ett gevär och sedan tvingas de ut i skogen för att under tvång döda djur, dom hatar att döda men gör det bara för att dom måste? eller? hur ligger det till? Sverige är ett rikt land, de som är fattiga är inte ute och jagar så det går inte att skylla på, dom tigger pengar på stan och letar i sopptunnor. Jägare går ut och jagar för att det är deras hobby som att spela tv-spel eller liknande, inte för att de måste jaga mat åt sin svältande stackars familj där hemma i den rutnande stugan.

 

Om skyddsjakt är så viktigt varför inte då anställa en yrkeskår på ett visst antal med folk som har rätt utbildning och sådant och sedan låta dem skjuta av rätt antal och sedan förbjuda alla andra människor från att jaga. Men visst det är fel det med eller hur för då får ju inte vem som helst jaga som det är nu? då tar man ju bort det roliga eller hur? för det handlar varken om mat eller om skyddsjakt det hela handlar om att några människor vill ut och få testa på att döda att på ngt sätt tillfredställa ett behov.

 

Det roliga är att hemma varnar dom inte mig bara för våldtäktsmän och sådant på internet utan dom varnar mig även för att disskutera med jägare och jägaranhängare då de inte klarar av att disskutera ämnet jakt utan att bli rasande och farliga för omgivningen. Är inte det roligt att man ska behöva vara rädd för det så kallade "lagliga" folket med bara för att dom inte tål kritik om sin hobby.

 

(ohnej, herregud jag råkade visst skriva en till av mina långa uppsattser, jag hoppas du orkar läsa allt nästa gång kanske jag ska låna några av dina fina ordval för att ge dig ett kort inlägg eller? man får ju inte ha åsikter som är längre än 2 rader)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DINGSKALLE!

Våldtäkt = Nån som blir förnedrad för resten av livet, samt OLAGLIGT!

Jakt = Snabb död (Om skytten inte av misstag skadeskjuter) och LAGLIGT!

 

För ca 100 år sen när landsbygden var fattig, och inte alla hade råd med kött, så hade man råd med ammunition, så då gick man ut å jagade. Sen fick sonen i familjen ofta följa med, och tyckte det var spännande, och fortsatte med att jaga. Senare när han fått familj, fick hans son följa med osv osv.

 

Tror du att en jägare skrattar högt när han skjutit eller?

Okej då, inte våldtäkt då. Mord.

 

Mord= Snabb död

Jakt = Snabb död

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första sluta kalla alla andra som inte tycker som dig för konstiga saker, jag vet att det inte var riktat mot mig. Men det verkar som om (är man för jakt = förolämpa alla andra bara för dom inte tycker som en själv)

 

Försök förstå andras exempel oxå och inte dina egna endast, detta i den här debatten har inget med lagar att göra, lagar är inget liv det är bara luft, bläck på ett papper som behövs för att människor är sådana idioter att dom inte klarar sig utan att bli tillsagd vad som är "rätt" och vad som är "fel" att jakt är lagligt betyder inte att det är bättre än våldtäkt det är det jag och många andra försöker få fram som exempel. Jakt är inte bättre än rån, mord, våldtäkt det är lika hemskt.

 

Just ja, jägarna tvingas gå och köpa ett gevär och sedan tvingas de ut i skogen för att under tvång döda djur, dom hatar att döda men gör det bara för att dom måste? eller? hur ligger det till? Sverige är ett rikt land, de som är fattiga är inte ute och jagar så det går inte att skylla på, dom tigger pengar på stan och letar i sopptunnor. Jägare går ut och jagar för att det är deras hobby som att spela tv-spel eller liknande, inte för att de måste jaga mat åt sin svältande stackars familj där hemma i den rutnande stugan.

 

Om skyddsjakt är så viktigt varför inte då anställa en yrkeskår på ett visst antal med folk som har rätt utbildning och sådant och sedan låta dem skjuta av rätt antal och sedan förbjuda alla andra människor från att jaga. Men visst det är fel det med eller hur för då får ju inte vem som helst jaga som det är nu? då tar man ju bort det roliga eller hur? för det handlar varken om mat eller om skyddsjakt det hela handlar om att några människor vill ut och få testa på att döda att på ngt sätt tillfredställa ett behov.

 

Det roliga är att hemma varnar dom inte mig bara för våldtäktsmän och sådant på internet utan dom varnar mig även för att disskutera med jägare och jägaranhängare då de inte klarar av att disskutera ämnet jakt utan att bli rasande och farliga för omgivningen. Är inte det roligt att man ska behöva vara rädd för det så kallade "lagliga" folket med bara för att dom inte tål kritik om sin hobby.

 

(ohnej, herregud jag råkade visst skriva en till av mina långa uppsattser, jag hoppas du orkar läsa allt nästa gång kanske jag ska låna några av dina fina ordval för att ge dig ett kort inlägg eller? man får ju inte ha åsikter som är längre än 2 rader)

 

Till att börja med tycker jag det var fel av KVAB att använda sig av personliga påhåpp och är inget jag stödjer.

Men att påstå inte lagar spelar in i debatten är inte sant. För det finns ju begränsningar för jakt och de begränsingarna styrs av lagar. Sen att på står att lagar är till för folk som inte förstår vad som är rätt eller fel är ett ganska förnedrande utalande tycker jag, för vad jag kan minnas så är inte en människa lika skapt, alltså tycker vi också olika. Du tycker t.ex. inte att man ska få jaga men det tycker jag. Sen styr ju också lagarna hur länge man ska bestraffas och på vilket sätt. Så lagar behövs och har med den här debbaten att göra. Helst efter som du och Chainsawkitten kommer dragandes om exempel på hur våldtäkter och annat skoj kan jämföras med jakt.

 

Sen undra jag vad du menar med att anställa folk för att jaga? det finns ju redan "uppdrag" från staten på att döda vissa djur med jämmna mellanrum. Sen att man ska förbjuda alla utom yrkeskåren är väl lite dumt, jag menar varför ska man göra det? Visst folk tycker om att gå och jaga vad är det som är så fel det är ju inte någon större skilnad på om man är anstäld till att göra det eller gör det frivilligt. Och vilka skulle söka jobb i yrkeskåren? Jo dom som redan är jägare.

 

Och sen angående de att "folk" varnar dig...vad har det med debatten att göra om "folk" i din närhet är överbeskyddande. (och det abslut bästa är att mina föräldrar och några av mina kompisar har varant mig för att debattera om just jakt när jag stödjer jakt, för man vet aldrig vad "lagligt" folk kan göra). Så slutsattsen blir väl att det är farligt att debatera...men h*lvete va kul det är :D

 

Okej då, inte våldtäkt då. Mord.

 

Mord= Snabb död

Jakt = Snabb död

Mord är att döda en annan människa efter att ha planlagt det!!!!!!! :angry: :angry:

Sluta att använd ordet mord! Det är ju inte ens dråp vi snackar om! Det är att död djur vi pratar om

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

människor är inte uppbyggda för att vara växtätare, de e uppbyggda för att vara allätare. om jag skulle bli vegetarian skulle jag se ut som ett skelett me tanke på att jag tränar hyffsat mcke. och vfr ska en bonde få slakta insängda djur och en jägare inte få skjuta djur som bott i skogen som de ska???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

människor är inte uppbyggda för att vara växtätare, de e uppbyggda för att vara allätare. om jag skulle bli vegetarian skulle jag se ut som ett skelett me tanke på att jag tränar hyffsat mcke. och vfr ska en bonde få slakta insängda djur och en jägare inte få skjuta djur som bott i skogen som de ska???

För att jägaren dödar djuren helt i onödan endast för skojs skull då det inte på något sätt innebär att någon annans liv sparas.

 

Och varför skulle du se ut som ett skelett? Man får i sig exakt samma näringsämnen i vegetarisk kost som i kött. Bara man tänker på sin kost. Och det är inte bara som vegeterian du måste tänka på din kost. Det måste du göra i vilket fall som helst. Jag tränar en del och jag ser inte ut som ett skelett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...