Hoppa till innehåll

Jakt

KVAB

Rekommendera inlägg

Sen äter vi också mer kött än vad som behövs. Vi behöver inte och BÖR inte äta så mycket kött som vi gör. Kött till varje måltid vill den yngre generationen ha. Men är det bra? Nej, vi måste variera kosten.

"men det är ju olika rätter. Olika kött."

ooooj, det glömde jag. Man kan ju äta broccoli varje dag så länge man tillagar den olika. Kokt broccoli, stekt broccoli, flamberad broccoli, stuvad broccoli...

Inget jag har sagt:/. Jag har sagt att man bör äta variert även frukt och grönt. Sen undrar jag om inte du är en sådan som skulle klaga på skolan om det bara fanns sallad till luncen, för dom flesta jag känner vill ha en varierad kost (övenom man bara äter sallad så vill man hade på oila sätt och med olika tillbehör).

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 341
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad menar du med sallad? Sallad som t.ex. makaronisallad eller bara rå sallad? :P

Iaf så är det många jag känner som absolut MÅSTE ha kött till varje måltid för det är ju så gott.

Det jag menade var att folk som är veitarianer elelr bara gillar att t.ex. äta sallad till lunch alltid klagar på skolor om man inte har lite olika val, och att det gärna ska finnas en del varma vegitarikska rätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja? Konstigt att man vill ha en varierad kost även om man är vegeterian? Och vad är det med varm mat? Kan bara mat som innehåller kött vara varm? Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Att det är ok att ha en varierad vegetarisk kost men inte en med kött i...vart är logiken?:S

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kött varje måltid är inte så varierat och inte det mest nyttiga.

Antingen läser du inte det jag skriver eller så ignorera du det...jag undrar varför det skulle vara ok att äta olika grönskaer men inte olika sorters kött (helst efter som det inte blir mer djur som får dö)

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Varför ska vi sluta äta kött? Det är gott, det har sina proteiner, och bara för att typ 2% eller mindre är vegetarianer påverkar inte hur många djur som skjuts/slaktas, det gör ingen skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Problemet med kött är att 90 % av energin förloras för varje steg i en näringspyramid. Om alla skulle äta vegetariskt i större utsträckning skulle maten räcka åt alla. Observera att jag sade I STÖRRE UTSTRÄCKNING≠inget kött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Problemet med kött är att 90 % av energin förloras för varje steg i en näringspyramid. Om alla skulle äta vegetariskt i större utsträckning skulle maten räcka åt alla. Observera att jag sade I STÖRRE UTSTRÄCKNING≠inget kött.

ehm va.. enligt det så ÖKAR köttet mängden mat vi har..? Om alla åt vegetariskt skulle det räcka åt alla, okej visst. Så köttet är som en bonus. Bra det..

Men nej, väldigt få är redo att äta sallad dag ut och dag in för att ehm.. ingen skillnad.. djuren slaktas ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. p.g.a. att vi bara får i oss 90% av energin som det går åt till att djuret ska växa upp vilket betyder att man istället kan få 10 ggr så mycket föda om man ätit vegetariskt istället.

Varför tror alla att vegetarisk föda är sallad och morötter varje dag? Om ni tycker att ni kan äta varierat med kött så varför inte vegetariskt? Kött är ju bara kött. En enda sak, då kan det ju bara bli samma sak hela tiden? Just det. Äter ni inte samma maträtt hela tiden när ni äter kött så behöver ni inte göra det om ni äter vegetariskt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Nej. p.g.a. att vi bara får i oss 90% av energin som det går åt till att djuret ska växa upp vilket betyder att man istället kan få 10 ggr så mycket föda om man ätit vegetariskt istället.

Varför tror alla att vegetarisk föda är sallad och morötter varje dag? Om ni tycker att ni kan äta varierat med kött så varför inte vegetariskt? Kött är ju bara kött. En enda sak, då kan det ju bara bli samma sak hela tiden? Just det. Äter ni inte samma maträtt hela tiden när ni äter kött så behöver ni inte göra det om ni äter vegetariskt heller.

Finns många olika sorters kött som du nog vet, och hur man tillagar. "Just det."

Och nej, jag tänker inte "lika gärna" äta vegitarianskt, varför skulle jag? Föredrar kött precis som de flesta andra.

Slakta på bara, mer kött tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...