msxmsx Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 Nu har det kommit ett idiotiskt förslag att man ska ta betalt med ca 2000 för varje dator på varje internet cafee i sverige. http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.176160 kolla där , spola fram till 05:45. http://www.namninsamling.com/site/get.asp?koeniz : Skriv på här ifall ni gillar att gibba på tex inferno - online ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 (redigerat) va dåligt! har inte vart på internet cafén så mycket å det drabbar inte mig speciellt men varför ska dom betala 2000per år! ni kanske förstod det som att varje dator fick kosta max 2000 men efter att sett klippet märkte jag att dom ska typ skatta 2000per år & dator men det står att tråden där man skriver på inte finns... Redigerat 23 September 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 Jag tycker inte dom ska ta bort Internet-caféer, en del har ju inget att göra på fritiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 Har lirat där några gånger med polare, föredra att lana hemma dock. Jobbigt att åka tåg mitt i natten. Men f*n, spelautomatslagen. Det är datorer för h*lvete, inga automater! Och hur då olämpligt för ungdomar? Är min dator olämplig då också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 Orka sitta på internet cafér med hälften så bra datorer som man har hemma. Fattar inte varför folk går dit och betalar när man t.o.m. har bättre dator hemma. Lanar man samlas man väl för f*n hemma hos någon. Inte på nåt sunkigt internet café som luktar koffein. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 Mm så 10 000 personer ska sammlas i Bill Gates hem då det är Dreamhack eller? Tänk om. Det är en dålig argument och den är så vanlig, du har dator hemma, varför gå till IT cafe? Det är så mycket skillnad när man får spela bredvid kompisarna då man lanar cs och andra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 September 2007 Rapport Dela Skrivet 26 September 2007 För det första sa jag aldrig något om att X antal personer skulle samlas utanför Bill Gates hus när det är Dreamhack (Vad sjutton har det ens med saken att göra?), och för det andra så om man lanar hemma hos någon sitter man också ofta bedvid varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 September 2007 Rapport Dela Skrivet 27 September 2007 Alla kan inte ta hem kompisar med deras datorer, vissa har inte plats, vissa har dålig internet lina så den inte ger mycket hastighet till folk, vissa får inte ens ta med sina datorer till någon. Finns mycket fördelar med IT cafe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iBye Skrivet 28 September 2007 Rapport Dela Skrivet 28 September 2007 Detta är löjligt, Sveriges regering vill bara ha lite högre löner och kom just då på att dator spelande är ett beroende och vill nu skapa en lag. Politik hör hemma i papperskorgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
diablofire Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2007 Det är väl så att ifall man ska ha kvar IT-Caféerna så måste man betala en viss summa för varje dator, vilket jag tycker är riktigt dåligt. Det pratas också om att det är samma sak som "bandit" och ska därför bli 18 års gräns eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 7 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Orka sitta på internet cafér med hälften så bra datorer som man har hemma. Fattar inte varför folk går dit och betalar när man t.o.m. har bättre dator hemma. Lanar man samlas man väl för f*n hemma hos någon. Inte på nåt sunkigt internet café som luktar koffein.T.ex nyinflttade invandrare som vill kolla översikten över sitt hemland. (Är en orsak) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.