Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag är rädd att inte klara mina vinter betygs mål som jag satt ut, satt ut ganska höga betyg men nu har vi haft 2 prov och jag har fått G på båda. >_> . Jag pallar bara inte att plugga till dom, skolkar hellre, festar på kvällarna då jag ska plugga, är för trött för att plugga på morgonen, letade upp den nerdigaste sidan jag hänger på, fuska.se . (Ta inte illa upp admin;)) hursomhelst så vill jag gärna ha hjälp om saker jag kan göra för att förbättra mina betyg, hellst lätta vägar :D

Skrivet

Ta tag i ditt liv och börja planera dagar innan provet att du ska läsa på så och så mycket varje dag. Om du börjar långt innan behöver du inte läsa mycket alls varje dag. Om du inte vill jobba på McDonalds resten av ditt liv vill säga.

Skrivet (redigerat)

Du måste tänka att du är speciell och tänka att det kan bli något stort av dig! När du har tid för skolan ska du jobba med det, du jobbar för din framtid och när du är klar kan du ha din fritid och tänk på att om du har presterat bra i 8-9:an kan du välja en linje på gymnasiet som du tycker om, lovar att det kommer bli roligt på gymnasiet om du kommer in på den linjen du vill in på!(själv går jag nu i 9:an och jag längtar till den tekniska linjen på gymnasiet! :) )

Bestäm dig för att klara dina mål och bara starta om(tänk inte på att du inte kommer klara dina mål, bara att du kommer klara dem bra), jobba resten av HT bra och du kommer bli stolt!

På fritiden när du inte har någonting att göra så kan du surfa runt på nätet och göra det du gillar, det skulle vara bra om det handlade lite om teknologi och logiskt tänkande eller liknande som har med prestation eller skola att göra! Själv brukar jag kolla runt lite på astrologinyheter(NASA och sånt) och eltekniknyheter(mikrodatorn), ibland på lite spel som kräver logiskt tänkande.

*Wohoo, "über fuskare" :D *

Redigerat av Vitdom
Skrivet

Ta tag i ditt liv och börja planera dagar innan provet att du ska läsa på så och så mycket varje dag. Om du börjar långt innan behöver du inte läsa mycket alls varje dag. Om du inte vill jobba på McDonalds resten av ditt liv vill säga.

As jobbigt inget går in av det jag läser :P

Ska faen inte jobba på donkan då satsar jag hellre på snowboard karriär :D

Skrivet

As jobbigt inget går in av det jag läser :P

Ska faen inte jobba på donkan då satsar jag hellre på snowboard karriär :D

Hört talas om något som kallas studieteknik? Du får helt enkelt lära dig hur du lär dig bäst. En del kan bara läsa en text och sen kommer ihåg, vissa måste höra det, skriva det osv.

Och det där med snowboardkarriär är väl inte alltför mycket att hoppas på. Ungefär som att förlita sig på att man vinner Idol.

Skrivet

Om du ska läsa på inför ett NO prov te.x. så läs alla sidor som ni haft, gör alla frågor som ni haft, om du vill kan du även läsa texten högt och spela in och sedan kan du spela upp den många gånger utan att det är ansträngande. Förstår att du inte gärna vill vara ifrån datorn eller hur? testa att sätta dig någon stans där du inte ser en dator o.s.v. Ta måga pauser! jobba 25 minuter vila 5 minuter. gå och hämta en frukt som du sedan äter på samtidigt som du läser. hoppas något utav dessa tips funkar, lycka till!

Skrivet

Jag brukar inte plugga inför prov. Istället lägger jag ned mer tid på uppgifterna, och skriver lite utöver det man måste. Sedan kan jag det på provet, och det brukar hålla i sig bättre än om man stresspluggar sista dagen.

Skrivet (redigerat)

Jag brukar inte plugga inför prov. Istället lägger jag ned mer tid på uppgifterna, och skriver lite utöver det man måste. Sedan kan jag det på provet, och det brukar hålla i sig bättre än om man stresspluggar sista dagen.

Jag gör ungefär samma sak, fast jag brukar oxå läsa igenom allt snabbt sista dagen för att kolla så allt sitter som det ska i huvudet.

typo

Redigerat av Fality
Skrivet

Jag gör ungefär samma sak, fast jag brukar oxå läsa igenom allt snabbt sista dagen för att kolla så allt sitter som det ska i huvudet.

typo

Min pappa säger att man inte kommer ihåg sakerna 3 dar senare då ... man lär sig inget ifall man har ett liknande prov
Skrivet

typo

Min pappa säger att man inte kommer ihåg sakerna 3 dar senare då ... man lär sig inget ifall man har ett liknande prov

Gör vad? Lägga ner tid på uppgifterna lr sammanfatta allt sista dagen?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...