Red_fox2 Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Jag var in på en datorbutik och en snubbe där sa åt mej att man kan få bort lagg och få lägre ping i spel om man lägger in större ram minne i datorn. Är det någon här som kan bekräfta om den informatione är korrekt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Om jag inte vet helt fel så jobbar väl datorn mycket snabbare om du om du har stort RAM-minne..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCheater Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 vi har nu 2048 i RAM tror jag... går mycket sanbbare nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFrisk Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 RAM minnet tar upp all temporär data som inte sparas på hddn. Vilke gör att det blir lättare för processorn att arbeta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Jo, ramminnet gör en hel del! Bättre att köpa mer RAM än ett nytt grafikkort, men ibland hjälper inte det... Sen beror ju förstås hastigheten på processorn oxå... Så du kan inte vänta dig att det går jättesnabbt om du trycker in 2 X 4 Gigs minnen (jag viste inte att det fanns 4 gigs RAM minnen, men det gör det! :o) och du har en AMD Duron processor :lol:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 3 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 har amd athlon 3.2 ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 Har du brist på RAM kan det vara läge att skaffa mer, men annars är det onödigt. Mer RAM gör inte datorn snabbare, det gör bara att tunga applikationer kan köras lättare eftersom mer data kan sparas i RAM:et som är snabbare än hårddisken som det annars måste sparas på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 3 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 stora ramminnen är störigt, tar massa plats och passar inte, kör på vanliga ;) Själv har jag bara en gig ram, funkar för mig, riktigt bra, funderar dock på att köpa mer, av vilken anledning vet jag inte riktigt, allt lär väl funka _lite_ snabbare då;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 3 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2007 jag har också 1gb just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 4 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2007 kör på 2gb ram nu med en amd athlon 64X2 på 2.8GHz funkar riktigt bra tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2007 Jo, ramminnet gör en hel del! Bättre att köpa mer RAM än ett nytt grafikkort, men ibland hjälper inte det... Sen beror ju förstås hastigheten på processorn oxå... Så du kan inte vänta dig att det går jättesnabbt om du trycker in 2 X 4 Gigs minnen (jag viste inte att det fanns 4 gigs RAM minnen, men det gör det! :o ) och du har en AMD Duron processor :lol: . Med tanke på att aplikationer max kan utnyttja totalt 3 gb ram på 32 bitars system så verkar det ganska meningslöst i mina ögon sett. Om man inte kör 64 bitars windows/linux förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Showtime Skrivet 5 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2007 Har du brist på RAM kan det vara läge att skaffa mer, men annars är det onödigt. Mer RAM gör inte datorn snabbare, det gör bara att tunga applikationer kan köras lättare eftersom mer data kan sparas i RAM:et som är snabbare än hårddisken som det annars måste sparas på.Och därmed blir datorn snabbare... Tänk lite innan du skriver... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.