Kai Skrivet 9 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2007 (redigerat) Tjenare! Jag har haft lite problem med min bärbara som jag beställt. Har installerat alla uppdateringar osv. Problemet: Alla tangenter fungerar, förutom "<>|" Tagna från Teckenuppsättning nu. Försökt att trycka Shift,Ctrl,Alt+Gr & Alt men får varken fram någon av <>| ... När jag trycker på "<>|" tangenten i huvudtaget så får jag bara fram: ' sånna dära.. ' ' ' ' Någon som vet hur man skulle kunna fixa detta? Vart inne i Tangentbordupsättning och testat. Fungerar fortfarande inte... // I. Edit; Bild inlaggd, Pilarna sakerna fattas.. Redigerat 9 Oktober 2007 av i91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 9 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2007 (redigerat) Hmm det är lite konstigt det här. Men har du prövat att byta tangentbords språk? Googla det. Redigerat 9 Oktober 2007 av MrSnow Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 10 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Jo testade med Engelsk då funkar <>| fast den är inte på den där knappen. Är på , . - osv. Hmm, Skickade email till ASUS Support. Får väl hoppas på bra svar innom 54h :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Kan du byta till 102 tangenter nånstans? Om du ser ett sånt alternativ på tangentbordsuppsättning, kryssa i det då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 10 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Kryssat i det och testat andra alternativ... Checkat runt lite och flera personer har fått detta problem, då har Asus get dem någon Keyboard Fix.. Väntar fortfarande på svar från dom men går segt.. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Men kör keyboard fixet och sen vad som händer! :) Eller du kanske inte hittar det... Letar om du hittar nån driver till din dator på deras sida... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Finns ju flera olika svenska layouter, beroende på hur många knappar osv. (delvis det katt har sagt). Vista borde ha alla dessa inlagda? Annars får du väl försöka googla lite på drivisar för det. Prova byta till dvorak? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 10 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 (redigerat) Fick Keyboard Fix av en kompis. Så nu behöver jag bara ett USB Minne och sätta in allt i och starta om osv. Hoppas allt ordnar sig. :) ;; Dvorak är inget för mig.. :P Lär mig det ändå inte xD Redigerat 10 Oktober 2007 av i91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 13 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 ** Sorry för dubbel inlägg. Fick precis ett mail från Asus och med det kom 1 fil och dom sa åt mig att bränna ner filen på en Boot Bar cd. Någon här som vet hur man gör en Boot Bar cd? Testat med mitt Nero men får inte fram nånting Boot Bart. + Hur kommer man in i dos efteråt? :huh: "Dear Valued ASUS Customer Please use the attached file to fix the keyboard problem for G2S. Unzip the attached file to boot-able cd. Boot up the system to DOS. BT.EXE -C NFG /W B4 2D Remember this command need to be executed in DOS. Best Regards ASUS TMSS Support" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 ** Sorry för dubbel inlägg. Fick precis ett mail från Asus och med det kom 1 fil och dom sa åt mig att bränna ner filen på en Boot Bar cd. Någon här som vet hur man gör en Boot Bar cd? Testat med mitt Nero men får inte fram nånting Boot Bart. + Hur kommer man in i dos efteråt? :huh: "Dear Valued ASUS Customer Please use the attached file to fix the keyboard problem for G2S. Unzip the attached file to boot-able cd. Boot up the system to DOS. BT.EXE -C NFG /W B4 2D Remember this command need to be executed in DOS. Best Regards ASUS TMSS Support" I Nero väljer du Bränn Image till skiva, Burn Image, Bränn skivavbild eller något i den stilen. Du kan behöva använda avancerat läge. Om du får ner filen på skiva skulle jag gissa att datorn startar i någon slags DOS-läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kai Skrivet 13 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 Jo fanns bränna image! Fast saken jag fick av Asus var en .exe så den vägrar ta emot den, bleh suger när det gäller bränning. :o Tar bara emot "img, que, bin blabla" filer... Inge exe; Måste konverata nå sätt.. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 13 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2007 http://www.ebswift.com/OpenSource/DoISO/ Installera och kör programmet. Ta din .exe och konvertera den till .iso Bränn .iso på en skiva Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.