Gäst wAcko Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 min åsikt: Varför skulle det vara så att vi förstår alting som händer runt omkring oss? Javisst, vi är den smartaste djurarten på jorden. men universum då? Kanske handlar det om den mänskliga hjärnan? Vi kanske är menade att förstå det mesta, men kanske inte allt. Religion är kanske för komplicerat för oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Hur kan religion vara för komplicerat för oss när det är vi som uppfunnit den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst mithril Skrivet 9 November 2007 Rapport Dela Skrivet 9 November 2007 jag tror på gud men några personer missbrukar ''religionen'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 9 November 2007 Rapport Dela Skrivet 9 November 2007 Värst vad alla tjatar om sina bevis. Man kan ha nytta av något även om det inte finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 9 November 2007 Rapport Dela Skrivet 9 November 2007 ja, kolla bara på hur kyrkan (miss-)brukade tron förr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 9 November 2007 Rapport Dela Skrivet 9 November 2007 Mmm, de feta prästerna som inte skulle äga ngt men gjorde det i alla fall tjänade mycket på något som inte fanns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordZarao Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Här diskuterar vi hur bra och dåligt det är med religion: Först vill jag säga, religion är motorn hos de flesta människorna, men varför vägrar folk respektera dem? Varför ska man hacka på de religösa så som muslimer, judar och kristna. Varför försöka intyga att det inte är sant, inga har någon helst chans och intyga över 1.6miljarder som står bland världsreligioner att gud inte finns. Visst, man behöver inte tro på gud, men fortfarande ska man respektera folk. Vissa säger att religion är orsaken till krigen, men svaret är så här: Nej, det är ingen orsakt till det alls, det är bara människor som är korkade, orsaken till krig är pengar, makt och andra saker. Men man ska inte sätta skulden på religionerna, Al-Qaida terroristerna krigar inte för Islam, de krigar för att de är korkade i huvudet och gillar och se folk lida samt dö. Alla onödiga propaganda sidor där det står citat av till exempel koranen är fel. En koran kan aldrig vara på någon annat språk än traditionell arabiska, är den på något annat språk så är det ingen koran längre. Det kanske står, Jihad: Kriga för de heliga, döda de som vägrar och konvertera sig. Det är skit snack. Jihad står för försvar, inte ge upp och vara stark för sin vilja. Såklart att man ska respektera folk som är troende. Helt klart. Som du sa, NEJ, religonen är INTE orsaken till krigen. Bibeln och Koranen.. det står ju nästan precis samma saker i böckerna. Det är nog bara 4% Som skiljer böckerna åt.. Så varför händer det inte inom dom kristna länderna? Varför terroriserar inte dom kristna oskyldigt folk? För att vissas hjärnor funkar och andras inte. Jusst nu är det inom dom islamska länderna där det är kris. Och dom är f*n inte religösa, i vilken j*vla helig bok står det att man ska döda utan anledning? Okej, dom har en anledning, men en mycket urusel anledning. Det accepterar inte Gud. Religonen är något som står på ett papper. Man avgör själv vad man vill tro på och inte, Jag tex. jag tror bara på Gud. inget annat, inget skitnsack om Adam och Eva.. ingen "moses slår pinne i havet och havet öppnar sig" Osv. Gud, inget mer. Ännu en gång, det är inget fel med Islam, Judendom eller Kristendom. Man blir tydligen dödad om man säger sånthär i länder i mellanöstern. Därför säger jag inte sånt när jag åker o hälsar på släkten ;) Men annars, EAT MY SHORTS Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Sen så förstår jag att folk i mellanöstern krigar mot västvärlden om vi ska lägga oss hela tiden. Särskillt länder som Franrkike, England, och USA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Religion må inte vara orsaken till krig men det är en drivkraft som kan få människor att kämpa som inte hade kämpat innan eftersom att de inte ser någon anledning till det. Och de kristna har ju haft korstågen där man försökte banka i araberna kristendom med våld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Religion är den största massmördaren genom tiderna och bör förbjudas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 (redigerat) Religion är den största massmördaren genom tiderna och bör förbjudas. håller med till 100%. religion är farligt.. Såklart att man ska respektera folk som är troende. Helt klart. Som du sa, NEJ, religonen är INTE orsaken till krigen. Bibeln och Koranen.. det står ju nästan precis samma saker i böckerna. Det är nog bara 4% Som skiljer böckerna åt.. Så varför händer det inte inom dom kristna länderna? Varför terroriserar inte dom kristna oskyldigt folk? För att vissas hjärnor funkar och andras inte. Jusst nu är det inom dom islamska länderna där det är kris. Och dom är f*n inte religösa, i vilken j*vla helig bok står det att man ska döda utan anledning? Okej, dom har en anledning, men en mycket urusel anledning. Det accepterar inte Gud. Religonen är något som står på ett papper. Man avgör själv vad man vill tro på och inte, Jag tex. jag tror bara på Gud. inget annat, inget skitnsack om Adam och Eva.. ingen "moses slår pinne i havet och havet öppnar sig" Osv. Gud, inget mer. Ännu en gång, det är inget fel med Islam, Judendom eller Kristendom. Man blir tydligen dödad om man säger sånthär i länder i mellanöstern. Därför säger jag inte sånt när jag åker o hälsar på släkten ;) Men annars, EAT MY SHORTS och ateister som blir kallade hedningar och kommer brinna i h*lvetet på internet och i USA.. och Religion är en stark del i vissa krig, får försöka undvika korstågen (som är ett uppenbart exempel) men idag drivs alla dessa förbannade fundamentaliska grupper i t ex mellanöstern som dödar allt som säger emot deras syn. Visst kan inte dessa grupper sätta standard för alla följeslagare, men varifrån får de sina idéer? sin tro, sin värdelösa religion, Islam som säger att alla som inte tror på islam är hedningar och bör dödas. varför kriser inte uppstår i kristna länder, för att vi har en högre samhällstandard. Hade hela världen sett ut som mellanöstern hade vi garanterat haft samma kriser, men istället har vi idioter som jehovas vittnen och annat. Heavens Gate kanske. Och låt mig undra, varför tror du på Gud, om du inte tror på resten? Är ju moses under o allt strunt som är grunden.. Att Gud gav honom krafter blablabla. Igen, religion är farligt. Det finns hundratals, tusentals tillochmed, religioner, 5 stora.. och alla säger olika om universum och skapelsen, hur kan alla ha rätt?`det går inte. Alltså är det mer logiskt att ALLA HAR FEL. och till sist: Man blir tydligen dödad om man säger sånthär i länder i mellanöstern. och ändå försvarar du islam, som är så här löjligt extrema? Redigerat 2 December 2007 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Islam betyder fred, det är bara så att folk uppfattar det fel och det ska inte gå ut över andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.