Gäst Kaktus-Killen Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Sen så vill till exempel länder som Amerika skylla ifrån sig och säga att det är religionen som är orsaken till krig och inte dem. Herregud det har alltid vart någon vapen vila för dem. ehm va.. amerika skyller inte på deras religion.. dock så är religionen en jäkligt stor faktor i de flesta konflikter nere i mellanöstern, där religionen är mycket starkare än i Europa och Amerika Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 *HOST HOST* Israel - Palestine *HOOST* Men jo, att någon tror stenhårt på t.ex. 10*10=1010 så blir man riktigt irriterad eftersom man själv enkelt kan bevisa det riktiga svaret. Jag skulle iaf ha svårt att inte säga till. Och andra personer angår en om man inte vill bli en liten enstöring och inte prata med någon i hela sitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Vafan kom inte med såna löjliga kommentarer. Har ni svårt och respektera att folk vill tro som dem vill?ja de har jag, när dem tror på nått som inte finns Ge mig bevis för att gud inte finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Vafan kom inte med såna löjliga kommentarer. Har ni svårt och respektera att folk vill tro som dem vill? ja de har jag, när dem tror på nått som inte finns Ge mig bevis för att gud inte finns? kej.. Evolution att universum blir större att vi ser strålning från big bang i rymden vetenskapsmän vet hur stjärnor och planeter bildas utifrån de förhållanden som big bang gav dinosaurier åldern på Jorden mirakler inträffar inte grottmänniskor har funnits ologiskt för övrigt ska inte skeptikerna bevisa motsatsen, TROENDE ska ge bevis för gud, vilket det finns.. 1..eh... inga av Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Vafan kom inte med såna löjliga kommentarer. Har ni svårt och respektera att folk vill tro som dem vill? ja de har jag, när dem tror på nått som inte finns Ge mig bevis för att gud inte finns? kej.. Evolution att universum blir större att vi ser strålning från big bang i rymden vetenskapsmän vet hur stjärnor och planeter bildas utifrån de förhållanden som big bang gav dinosaurier åldern på Jorden mirakler inträffar inte grottmänniskor har funnits ologiskt för övrigt ska inte skeptikerna bevisa motsatsen, TROENDE ska ge bevis för gud, vilket det finns.. 1..eh... inga av Det där är bevis för att kyrkan hade fel, inte för att gud inte finns. Det är omöjligt att ge motbevis för något inte finns. Därför är det bara onödigt att försöka bevisa detta för varandra. Just därför kommer jag aldrig att säga att gud inte finns, inte förrän jag får bevis (vilket jag inte kommer få). Så sluta att tjata om dina bevis. Det finns inga bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Det är bevis för att gud inte har skapat våran värld. Om han inte har skapat våran värld. har han inte skapat nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 Det är bevis för att gud inte har skapat våran värld. Om han inte har skapat våran värld. har han inte skapat nått.Kan du nämna mer i detalj dina "bevis"? Det kan ju ha varit gud som skapade solen och tryckte ihop stenklumpar till jorden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 (redigerat) Det är bevis för att gud inte har skapat våran värld. Om han inte har skapat våran värld. har han inte skapat nått.Kan du nämna mer i detalj dina "bevis"? Det kan ju ha varit gud som skapade solen och tryckte ihop stenklumpar till jorden? Jag syftade på det kaktus-killen skrev...Det finns mer bevis att Big Bang har inträffat, än att Gud har gjort världen. Säg gärna några bevis på att gud har skappat världen. Strålningen efter big bang finns det bevis för. Varför ska man tro på religion överhuvudtaget? Redigerat 13 December 2007 av Skinnpytte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 (redigerat) Det är bevis för att gud inte har skapat våran värld. Om han inte har skapat våran värld. har han inte skapat nått. Kan du nämna mer i detalj dina "bevis"? Det kan ju ha varit gud som skapade solen och tryckte ihop stenklumpar till jorden? Jag syftade på det kaktus-killen skrev...Det finns mer bevis att Big Bang har inträffat, än att Gud har gjort världen. Säg gärna några bevis på att gud har skappat världen. Strålningen efter big bang finns det bevis för. Varför ska man tro på religion överhuvudtaget? Det finns inga bevis och det finns inga motbevis, det är därför det är så löjligt att kaktus-killen är så säker på att gud inte finns. Han tjatar ju hela tiden om sina bevis för det han tycker är sant, men det finns ju inga motbevis för det han anser är osant?Jag tror också på big bang, men jag tänker inte vara helt säker på att gud inte finns förrän jag får bevis (vilket jag aldrig kommer få). Man tror på gud för att det hjälper en i livet. Redigerat 13 December 2007 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 (redigerat) Det är bevis för att gud inte har skapat våran värld. Om han inte har skapat våran värld. har han inte skapat nått. Kan du nämna mer i detalj dina "bevis"? Det kan ju ha varit gud som skapade solen och tryckte ihop stenklumpar till jorden? Jag syftade på det kaktus-killen skrev... Det finns mer bevis att Big Bang har inträffat, än att Gud har gjort världen. Säg gärna några bevis på att gud har skappat världen. Strålningen efter big bang finns det bevis för. Varför ska man tro på religion överhuvudtaget? Det finns inga bevis och det finns inga motbevis, det är därför det är så löjligt att kaktus-killen är så säker på att gud inte finns. Han tjatar ju hela tiden om sina bevis för det han tycker är sant, men det finns ju inga motbevis för det han anser är osant?Jag tror också på big bang, men jag tänker inte vara helt säker på att gud inte finns förrän jag får bevis (vilket jag aldrig kommer få). Man tror på gud för att det hjälper en i livet. "men det finns ju inga motbevis för det han anser är osant?" om jag förstår det där rätt, (är förjäkligt trött) betyder det kort sagt att det inte finns bevis som säger att Gud inte finns, vilket det egentligen gör. Evolution säger emot vad bibeln säger, att Gud sa nåt blabla och djur dök upp helt plötsligt. Evolution har vi sett i naturen.. att universum blir större, vilket antyder att universum skapades, utan nån "Gud" strålning från big bang, stödjer big bang teorin, till närmast bevis. bevis mot Gud kort sagt. vetenskapsmän vet hur stjärnor och planeter bildas utifrån de förhållanden som big bang gav (så teorin är inte omöjlig, då effekterna är logiska) dinosaurier (har aldrig nämnts i bibeln, kyrkan eller liknande.. fanns för 65+ miljoner år sedan, nästa punkt) åldern på Jorden, jordens ålder är flera miljarder år, enligt en fundamentalisk syn på bibeln så är Jorden, vad kanske 5-6 tusen år gammal mirakler inträffar inte, att folk överlever olyckor betyder inte att man har nån änglavakt, man hade tur. grottmänniskor har funnits, ännu en sak som säger emot hur människor skapades (apor - grottmänniskor - nutidsmänniskor) ologiskt (ja, att en gudomlig varelse som står utanför tid och rum, kan vifta med händerna och allt skapas) då Big Bang, är en väldigt överväldigande teori, faktiskt har kemiska reaktioner som STÖDJER teorin, är den faktiskt mer logisk.. så nej, det är inte så löjligt att jag inte tror på Gud, för jag tror på fakta, observationer och vettig logik som kan bevisas, till motsats till religiös tro. jag kan hålla på så här i evigheter, för jag har inte fått nåt annat bevis för Gud, än oändligt tjat som "ge bevis för att gud inte finns". "vilket jag aldrig kommer få" nej jag vet, för du har hittils stängt ut alla punkter jag gav. "Man tror på gud för att det hjälper en i livet." ehm, varför då? klarar mig fint, jag värnar om det enda liv jag får, och går inte och längtar efter att komma till nån himmel, hur det hjälper en att slösa bort tid på att be är -beyond me- EDIT: stavfel här o där Redigerat 13 December 2007 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Allt det där du sade bevisar allting som gud inte gjort, det bevisar inte att han inte finns. Det går inte att bevisa att något inte finns. Jag syftade inte på just dig när jag sade att gud hjälper folk i livet. De flesta svenskar klarar sig bra utan gud (det är därför det inte finns så många troende här), men det finns folk i andra delar av världen som nehöver guds stöd för att klara sig igenom sitt hemska liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Om gud inte har gjort det, varför skriver man då att han har gjort det? Jo, nån började hitta på saker och ting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.