Signify Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2010 Voyage 34, då? Eller, du kanske inte har hört den. Skulle inte förvåna mig, då den är lite... speciell. Voyage 34 är riktigt bra, Phase 1 och 2 är nog bäst utav de 4, men när det gäller EP's/B-sides albumen som PT släppt så föredrar jag Recordings och Metanoia över Voyage 34. :P Har hört det mesta som Steven Wilson gjort, bortsett från allt PT gjort så är man fan av Blackfield, No-Man, Bass Communion, Insurgentes + alla andra SW-låtar och IEM. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 14 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2010 Second Identity - Karma Circle Så mycket känsla i låten, gåshud varenda jävla gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 (redigerat) Everlong - Foo Fighters Så jävla bra. Redigerat 15 Oktober 2010 av Entropia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Dammit - Blink-128 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Second Identity - Karma Circle Så mycket känsla i låten, gåshud varenda jävla gång. Hur kan det där vara mycket känsla det där var ju techno? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Voyage 34, då? Eller, du kanske inte har hört den. Skulle inte förvåna mig, då den är lite... speciell. Voyage 34 är riktigt bra, Phase 1 och 2 är nog bäst utav de 4, men när det gäller EP's/B-sides albumen som PT släppt så föredrar jag Recordings och Metanoia över Voyage 34. :P Har hört det mesta som Steven Wilson gjort, bortsett från allt PT gjort så är man fan av Blackfield, No-Man, Bass Communion, Insurgentes + alla andra SW-låtar och IEM. ;) Voyage 34 är väl ett vanligt album, möjligtvis en singel, eller? För mitt ex känns som ett album, i alla fall. Och fan, jag har inte hört nåt alls av det andra Steven gjort. Han är ju med och producerar så jävla mycket nu för tiden. Pearl Jam - Once, Even Flow, Alive, Black, Jeremy Ja, jag lyssnar på Ten just nu. Riktigt klassiskt album. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Bob Dylan - Mama, You Been On My Mind (Bootleg series volume 9) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 16 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2010 Zamina - Waka waka Valfri Johnossilåt Valfri Isak Strandlåt Swedish House Mafia - One Ratatat - Loud Pipes Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 16 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2010 Voyage 34 är väl ett vanligt album, möjligtvis en singel, eller? För mitt ex känns som ett album, i alla fall. Och fan, jag har inte hört nåt alls av det andra Steven gjort. Han är ju med och producerar så jävla mycket nu för tiden. Voyage 34 är från början en singel, men 'albumet' med 4 olika phases är typ ett samlings-album. Phase 3 & 4 är remixar på de första 2 t.ex, så det är mer som 1 väldigt utdragen låt än en skiva. Det räknas inte som en studio-skiva, och begreppet "EP" ligger nog närmare till hands i detta fallet, vilket förmodligen skulle passa in på Metanoia och Recordings också, då dom är mer samlingar av låtar. Om du endast hört Porcupine Tree så har du gått miste om en hel del bra musik från SW, men hans andra projekt är inte ljudmässigt likt PT på något sätt, vilket är skönt då han utforskar massa andra musikstilar. :) Bass Communion och IEM är åt det elektroniska hållet, typ ambient/noise/electronic.. No-man är en blandning av allt från jazz/pop/elektroniskt/rock, men går nog enklast under termen art-rock. Solo-materialet skiljer, och Blackfield är väl det närmaste PT ljud-mässigt, då det är en blandning av rock/pop, inte det progressiva som PT har, men tänk typ låtar som Lazarus, Trains och det mesta från Stupid Dream. ;) OnT: Just nu är nog Oceansize det bästa, låtmässigt får jag säga Music For a Nurse och Savant. Progressive Post/art-rock, lätt ett av de bästa banden som finns. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 16 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2010 Voyage 34 är väl ett vanligt album, möjligtvis en singel, eller? För mitt ex känns som ett album, i alla fall. Och fan, jag har inte hört nåt alls av det andra Steven gjort. Han är ju med och producerar så jävla mycket nu för tiden. Voyage 34 är från början en singel, men 'albumet' med 4 olika phases är typ ett samlings-album. Phase 3 & 4 är remixar på de första 2 t.ex, så det är mer som 1 väldigt utdragen låt än en skiva. Det räknas inte som en studio-skiva, och begreppet "EP" ligger nog närmare till hands i detta fallet, vilket förmodligen skulle passa in på Metanoia och Recordings också, då dom är mer samlingar av låtar. Om du endast hört Porcupine Tree så har du gått miste om en hel del bra musik från SW, men hans andra projekt är inte ljudmässigt likt PT på något sätt, vilket är skönt då han utforskar massa andra musikstilar. :) Bass Communion och IEM är åt det elektroniska hållet, typ ambient/noise/electronic.. No-man är en blandning av allt från jazz/pop/elektroniskt/rock, men går nog enklast under termen art-rock. Solo-materialet skiljer, och Blackfield är väl det närmaste PT ljud-mässigt, då det är en blandning av rock/pop, inte det progressiva som PT har, men tänk typ låtar som Lazarus, Trains och det mesta från Stupid Dream. ;) OnT: Just nu är nog Oceansize det bästa, låtmässigt får jag säga Music For a Nurse och Savant. Progressive Post/art-rock, lätt ett av de bästa banden som finns. :) Tackar så mycket. Får ta och fördjupa mig i detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 17 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2010 Är det verkligen bara jag som tycker det är rätt meningslöst att nämna låtarna om man inte tänker göra det möjligt för läsare att höra också? :| Vilken kontrast ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox2 Skrivet 17 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2010 Den är riktigt go den låten :D :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.