Hoppa till innehåll

24mbit's Telia Bredband..


Sai

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag har Telia 24 Mbits bredband.

Använder 1 Router (Zyxel) för vi delar på 3 datorer hemma.

 

Vi har altid haft nerladdningshastigheten runt 800kb/sek fast vi har 24mbits, men just nu får jag max 170kb/sek, inget mer.

 

Har snackat med telia och dom säger att allt är som det ska, kanske routern som det är fel på.. men dom ger ingen suport på det.

 

Asså.. Jag tänker inte ha en seg internethastighet på MAX 170KB/SEK när vi betalar för 24mbit's .. igår var det inga problem med att få upp den till över 800kb/sek sen idag efter skolan när jag kom hem var den plötsligt bara så.

 

Jag är inte en sån där direkt.. Router snubbe som kan allt om Routrar men kan någon hjälpa mig eller vet vad som e felet, jag menar.. det kan inte bara komma så på en gång, att man max får internethastighet på MAX 170kb/sek när man kan få högre.

 

Ingen har rört datorerna sen igår kväll, så jag tror inte att någon lekt med några inställningar.

 

Hjälp mig alltså !!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att du bara kommer upp i 800kb/s i sig låter inte så bra. Men du kanske har långt till närmaste telestation?

 

Om du vågar så kan du ju koppla din dator förbi routern direkt till modemet. Då ser du ju om det är routern som är problemet eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gjorde det. kopplade till datorn utan router, men då funkade det inte överhuvudtaget.

men just nu så kan jag helt plötsligt få upp den till runt 800kb igen , konstigt.

 

Sen igentligen vorre jag kunna ladda ner ännu snabbare med 24mbits , men jag vet inte var stationen ligger här i byn.

 

Hur kan man veta vart den ligger då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gjorde det. kopplade till datorn utan router, men då funkade det inte överhuvudtaget.

men just nu så kan jag helt plötsligt få upp den till runt 800kb igen , konstigt.

 

Sen igentligen vorre jag kunna ladda ner ännu snabbare med 24mbits , men jag vet inte var stationen ligger här i byn.

 

Hur kan man veta vart den ligger då?

Om du nu olagligt laddar ner så kan det bero på att det inte är många som delar ut.

Men om du laddar ner typ en fil från sourceforge eller download så är det baraför

du har en mirror (en nerladdnings ställe typ) som är för långt ifrån sverige .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koppla datorn direkt till modemet igen och kolla dina nätverksinställningar. Gå in på Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar och högerklicka på lokalt nätverk och välj Egenskaper. Markera Internet Protocol (TCP/IP) och tryck Egenskaper. Är Erhåll en nätverksaddress automatiskt och Erhåll en address till DSN automatiskt ikryssade?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det beror ju på varifrån man tankar jag har 8mb/s & den går från 0.1kb/s till flera tusen kb/s xD men om det är från samma sida s kan det bero på att det är många inne på den sidan samtidigt

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...