Hoppa till innehåll

Tutorial/lätt: Hur Man Gör Scanlines.


kimen
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrar varför alla här på fuska är så snobbiga bara för att det på de senaste året har lärt sig photoshop och tror att allt är riktat just mot dem och dom just måste påpeka hur bra dom är.

 

Det finns många som är nya inom photoshop och som har börjat med det efter att kommit till fuska. Man ser dagligen frågor om hur man gör scanlines, ramar whatever you name it på helt fel ställen i helt fel trådar. Därför är det bra att folk tar insiativ och gör tutorials så vi som kan slipper hitta frågor om det på fel ställe. Sedan borde sådana här tutorials klistras så att det inte behöver skrivas fler utan dom kan vara lätta att hitta.

Då tycker jag att nybörjarna själv kan ta intiativ till att hitta en tutorial. (Sökning) Inte så jättesvårt, eller hur?

 

Dagligen frågor om scanlines och ramar? Not reaally...

 

Sen vet jag inte riktigt hur du fick det till att jag är "snobbig", men visst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag undrar varför alla här på fuska är så snobbiga bara för att det på de senaste året har lärt sig photoshop och tror att allt är riktat just mot dem och dom just måste påpeka hur bra dom är.

 

Det finns många som är nya inom photoshop och som har börjat med det efter att kommit till fuska. Man ser dagligen frågor om hur man gör scanlines, ramar whatever you name it på helt fel ställen i helt fel trådar. Därför är det bra att folk tar insiativ och gör tutorials så vi som kan slipper hitta frågor om det på fel ställe. Sedan borde sådana här tutorials klistras så att det inte behöver skrivas fler utan dom kan vara lätta att hitta.

Då tycker jag att nybörjarna själv kan ta intiativ till att hitta en tutorial. (Sökning) Inte så jättesvårt, eller hur?

 

Dagligen frågor om scanlines och ramar? Not reaally...

 

Sen vet jag inte riktigt hur du fick det till att jag är "snobbig", men visst.

 

Låt oss anta att nybörjaren råkade hittade denna tråd och inte letade efter en scanlines guide, då har han/hon lärt sig nåt nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, skitbra! En scanlines tutorial! Det är ju verkligen vad alla behöver. Det finns redan 5 miljoner sådana här tutorials, och det räcker.

 

Angående hur tutorialen är gjord så är det först och främst alldeles för lite bilder. Den är inte snyggt gjord, exempelvis så passar inte färgerna. Dessutom så kunde du väl visat lite fler olika scanlines. Du har bara den som är mest basic.

 

Spela inte tuff nu, alla vet inte var man hittar scanlines tutorials, och det är bra med en simpel. Du ska inte bara ge dålig kritik vet du..

 

 

Han spelar inte tuff, och det där är inte bara dålig kritik, han säger till dig hur du kan förbättra dina tuts -.- I en annan tråd klagar du över att du inte får inlägg som säger hur du kan förbättras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Finns de som inte ens visste om scanlines fanns, eller vad det kallades för eller något liknande, de har användning av den här guiden. Det finns mycket lättare sätt att göra scanlines än den som finns tutorial på här, för de som tycker att den här var svår att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad bra! Om vi bumpar denna tråd hela tiden så kommer alla att veta hur man gör scanlines! Yippie!

 

EDIT: Inget mer inlägg nu va? Det är ju en tutorial. Det är inget särskilt diskussionsämne.

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad bra! Om vi bumpar denna tråd hela tiden så kommer alla att veta hur man gör scanlines! Yippie!

Ja, var ligger egentligen logiken i det?

Om det är en bra och nödvändig tutorial ska den klistras, och om den inte är det... Ja, då är det ju inte någon nödvändig tutorial. -_-

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, nu klagar alla på att den bara kommer försvinna. Men fine, gör en tutorial tråd där vi samlar alla tutorials som finns på fuska, gammla som nya och klistra tråden. Alla nya tutorials kopieras och klistras in i main tutorial tråden, hur svårt är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Åh, skitbra! En scanlines tutorial! Det är ju verkligen vad alla behöver. Det finns redan 5 miljoner sådana här tutorials, och det räcker.

 

Angående hur tutorialen är gjord så är det först och främst alldeles för lite bilder. Den är inte snyggt gjord, exempelvis så passar inte färgerna. Dessutom så kunde du väl visat lite fler olika scanlines. Du har bara den som är mest basic.

 

men vem orkar söka igenom alla dom tutsen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...