Hoppa till innehåll

Nyttig Kost


Inside
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag äter alltid mycket bamba även om jag inte tycker det är så gott. Sen har vi ett bord med massa olika salader så det brukar ja också ta. :)

 

Squarebutt: Så äckligt kan det inte vara. Du kan inte förvänta dig att få nån resturang mat -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Så äckligt kan det inte vara. Du kan inte förvänta dig att få nån resturang mat -.-

Vad är det med alla i den här tråden... Jag förväntar bara mat som inte smakar skit, som är ätbart för mig. Jag förväntar absolut ingen kryddad kyckling med champagne och potatismos gjord av det bästa moset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så äckligt kan det inte vara. Du kan inte förvänta dig att få nån resturang mat -.-

Vad är det med alla i den här tråden... Jag förväntar bara mat som inte smakar skit, som är ätbart för mig. Jag förväntar absolut ingen kryddad kyckling med champagne och potatismos gjord av det bästa moset.

 

Jag tycker du förtjänar mat som smakar skit även fast du inte får det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som klagar på skolmaten tänk på de afrikanska barnen eller de barn som varje dag får svälta och leva på mat från soptunnor.

Om det barnen hade fått den mat vi hade fått i skolan skulle dem bli överlyckliga, tänk på det ni som klagar....

Håller med..Om ett svältande barn i afrika skulle få 10 riskorn(exempel) skulle det vara en middag för dem.

Om ett svältande barn i sverige skulle få 10 riskorn skulle han/hon nog undra vad som blivit av Sverige.

I afrika skulle det vara en vardag att få en åttondel av en tallrik med mat.

 

Som sagt klaga inte för mycket på maten.Och vi ska f*n va glada över att vi ens får mat i skolan!T.ex i Norge har nästan ingen skola mat färdig till alla barn.De bjuder bara på mjölken.

 

Så var glad...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Vår skolmat är inte nyttig.

Vi hade äcklig mat förra terminen så vi fick en ny matleverantör och det var inte heller bra!

Det finns ett konserveringsmedel i fiskpannetternas ströbröd som en kille på min skola inte tål! Och det är säkert inte bra för mig heller!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som klagar på skolmaten tänk på de afrikanska barnen eller de barn som varje dag får svälta och leva på mat från soptunnor.

Om det barnen hade fått den mat vi hade fått i skolan skulle dem bli överlyckliga, tänk på det ni som klagar....

Men herregud... Vi lever inte i Afrika!

 

Vi har vår rätt att klaga och efterfråga någonting bättre. Det finns ingen anledning till att bry sig om dem. Vill du hjälpa dem så får du skicka ett bidrag till Rädda Barnen eller liknande.

 

Men OnT: Jag är ganska nöjd med min skolmat. Kan bero på att man går i en friskola och möjligtvis har en annan matleverantör, men jag är inte 100% säker på detta. Hursomhelst så tycker jag att maten i kommunala skolor borde åtminstone vara bättre än den de serverar i svenska fängelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Foskare har kommit fran till att skollunchen ska vara nyttig, hälsosam och framförallt god. men på våran skola så är det rektorn som bestämmer vad vi ska få för skolmat och oftast tar han saker som de flesta barn inte gillar ex. bönpudding. Och om inga barn äter maten så har man sämre koncentration i skolan. Vad tycker ni?

tvärt om för mig fast en gång i veckan får man fisk på min skola ;)

post-36809-1219864209_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...