Crys Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Tja, har märkt att min dator är lite buggig och instabil, så ja tänkte installera/formatera om den, Men jag vet inte riktigt hur man gör. Kan nån skriva en kort liten guide på hur man gör? Har alla skivor och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 (redigerat) Ta XP skivan (den som du fick med datorn när du köpte den) och stoppa i den. Starta sedan om datorn och följ anvisningarna. Om det inte skulle komma upp några anvisningar så ska du trycka F12 när bios (Första skärmen du ser när du startar datorn) startar upp och klicka på "Boot from cd"(eller något liknande ). Redigerat 25 November 2007 av magnus_the_gamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Ok, men måste jag installera om grafik kortet och dom andra sakerna på skivorna på nytt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 ja det måste du. Alla drivrutiner till ljudkort, nätverkskort, grafikkort...osv måste installeras om. Dom borde ligga på någon skiva som du fick med när du köpte datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Har en Motherboard låda som inhåller: Connect 3D - Grapich Card Driver Version 9.1 Intel-Intel - Support CD * PC DIY liv demo* User Manual* Drivers* Utilities. User Guide Windows Exp Skiva. Efter att jag har installerat Windows, behöver jag installera resten i någon ordning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Ordningen spelar ingen större roll. Men ett tips är att kolla upp respektive tillverkares hemsida istället för att använda CD-skivorna. Chansen är ganska stor at det har kommit ut nya drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Ordningen spelar ingen större roll. Men ett tips är att kolla upp respektive tillverkares hemsida istället för att använda CD-skivorna. Chansen är ganska stor at det har kommit ut nya drivrutiner. Måsta man köpa dom senaste drivrutinerna isf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Nej nej, de finns gratis att tanka ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Ok tack, men tror jag kör med dom CD's jag har. Fattar inte riktigt vad som är vad på hemsidorna. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Ok tack, men tror jag kör med dom CD's jag har. Fattar inte riktigt vad som är vad på hemsidorna. :) Skriv bara vad du letar efter och namnet på varan så hjälper vi dig nog. :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Connect 3D - Grapich Card Driver Version 9.1 - Http://www.connect3d.com Intel-Intel - Support CD * PC DIY liv demo* User Manual* Drivers* Utilities. Om det finns nyare drivrutiner till dom. Fast den nedre verkar ju vara Drivrutiner, men det övre Grafik kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Connect 3D - Grapich Card Driver Version 9.1 - Http://www.connect3d.com Intel-Intel - Support CD * PC DIY liv demo* User Manual* Drivers* Utilities. Om det finns nyare drivrutiner till dom. Fast den nedre verkar ju vara Drivrutiner, men det övre Grafik kortet? Översta: Kolla upp vad det är för grafikkort du har, besök sedan nvidia.com eller ati.com och tanka ner drivare där. Vilket grafikkort du har kan du t.ex. ta reda på genom att ta Start > Kör... > Skriv dxdiag > Klicka på fliken Bildskärm.Nedersta: Lite svårt att veta vad det är som cd:n ska vara till, kan vara t.ex. moderkort eller processor. Om du inte själv vet vilket så får du väl köra på cd:n då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.