Hoppa till innehåll

Wii Eller Xbox 360


LinkeyX2
 Dela

Rekommendera inlägg

Som du ser är det nästan bara 10-11 åringar som säger att det är bra spel eftersom det bara finns spel för 9-12 åringar på Wii

Bara?

Båda konsollerna är bra, men 360 är bättre än Wii. Köp ett 360, sen Wii om du har råd.

 

Japp, bara!

 

*host*

Resident Evil Umbrella Chronicles, Resident Evil 4, No More Heroes, Scarface, Medal of Honor Vanguard, Medal of Honor Heroes 2, Bully Scholarship Edition, Brothers in Arms Road to Hill 30, Call of Duty 3, Disatser Day of Crisis, Far Cry Vengeance, Ghost Sqaud, Gudfadern, Manhunt 2, Red Steel, Prince of Persia Rival Swords, Splinter Celll Double Agent och många fler är inte precis i 9-12-årskategorin. :rolleyes:

 

Men hur f*n ska man spela dom där spelen med den där rörelse kontrollen :blink:

 

man har höljen, typ ratt å svärd för att inte för glömma golfklubba
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Beror på vad du gillar!

 

Om du inte bryr dig så mycket om grafik men du vill ha bättre spelkänsla så ska du ha ett wii lätt!!!

 

Men om du tänker på grafiken så ska man ju ha xbox360.

 

OBS:Glöm inte att om ett xbox360 välter så är skivan som ligger i trasig om xboxet är på.

 

Jag rekommenderar wii

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xbox360 då det är mer verkliga spel till det. Men jag gillar Wii också pga av deras kreativa tänkande.

 

Vet inte riktigt, tror jag väljer Xbox360 då Xbox Live har gjorts bra för såna som vill spela Multiplayer. Wii har MP också va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på vad du gillar!

 

Om du inte bryr dig så mycket om grafik men du vill ha bättre spelkänsla så ska du ha ett wii lätt!!!

 

Men om du tänker på grafiken så ska man ju ha xbox360.

 

OBS:Glöm inte att om ett xbox360 välter så är skivan som ligger i trasig om xboxet är på.

 

Jag rekommenderar wii

fattar inte hur du tänker om du påpekar att skivan går sönder om 360t välter, den lär knappast välta så länge man inte är helt dum i huvudet, för den är ju otroligt stabil :s annars kan den ju alltid ligga ner..

 

att spelkänslan vore så mycket bättre på wii är en lögn, dem flesta spel använder knappt wii remoten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

det beror på:

har du irl vänner, köp wii

har du spelpolare, t.ex. en klan, köp 360

 

jag skulle starkt rekkomendera 360.jag köpte wii men ojoj vilket nerköp!har bara spelat 360 ett par ggr men det räcker. dessutom om du ska köpa wii, köp helst såna "mario" spel.de är ganska roliga när man spelar med en kompis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*host*

Resident Evil Umbrella Chronicles, Resident Evil 4, No More Heroes, Scarface, Medal of Honor Vanguard, Medal of Honor Heroes 2, Bully Scholarship Edition, Brothers in Arms Road to Hill 30, Call of Duty 3, Disatser Day of Crisis, Far Cry Vengeance, Ghost Sqaud, Gudfadern, Manhunt 2, Red Steel, Prince of Persia Rival Swords, Splinter Celll Double Agent och många fler är inte precis i 9-12-årskategorin. :rolleyes:

Hälften av dom där spelen du sa floppade stort.

 

 

Men om du vill ha familje konsol, typ mario spel eller liknande är Wii nått för dig.

 

Om du vill spela FPS spel eller liknande och spela online köp Xbox 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*host*

Resident Evil Umbrella Chronicles, Resident Evil 4, No More Heroes, Scarface, Medal of Honor Vanguard, Medal of Honor Heroes 2, Bully Scholarship Edition, Brothers in Arms Road to Hill 30, Call of Duty 3, Disatser Day of Crisis, Far Cry Vengeance, Ghost Sqaud, Gudfadern, Manhunt 2, Red Steel, Prince of Persia Rival Swords, Splinter Celll Double Agent och många fler är inte precis i 9-12-årskategorin. :rolleyes:

Hälften av dom där spelen du sa floppade stort.

 

 

Men om du vill ha familje konsol, typ mario spel eller liknande är Wii nått för dig.

 

Om du vill spela FPS spel eller liknande och spela online köp Xbox 360.

 

Om man vill spela FPS spel borde man snarare köpa ett PS3... Xbox 360 har mest RPG.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte Wii först men jag blev rätt så trött på det efter 1 år ungefär :P

 

Wii tycker jag är rätt så bra men det finns rätt så lite spel men rätt så många ändå.

Grafiken på Wii är rätt så nerbantad om man jämför med t.ex. PS3 eller Xbox 360.

Men det jag inte fattar är att alla skiljer grafik på spelkänsla..

 

Öhmmm är det inte meningen att grafiken är bättre för att man ska få en större spelkänsla??

 

Xbox har jag snäppet roligare spel och oftast längre, hållbarare spel.(Oblivion, Fallout 3 osv.)

Och nej skivan går inte sönder om xboxet välter när det är på med en skiva i sig...

 

Jag tycker så här:

Wii- Rolig familje konsoll med rätt så många spel men rätt så nerbantad grafik

Roligt med t.ex. Wii sports,Super Mario Galaxy,Wii Fit,Star Wars:Tfu

Mycket roligare om man kan använda mycket mer än vad jag gjorde (1 gång per varannan vecka :P)

Roliga Fantasy spel som Dragon Ballz,Mario serierna,Zelda osv.

Köp om du vill ha en rolig,bra Fantasy konsoll som har lite färre spel men oftast lite grafik nerbantade roliga spel.

 

Xbox- Beroende vilken "model" du vill köpa så är xbox antagligen billigare.(Var det när jag köpte det iallafall).

Längre speltid (som stora RPG spel), mer spel än Wii, Lika bra spelkänsla som Wii: (Kom ihåg min mening)

Att grafiken är bra gör det ju bättre spelkänsla men att dra fram och tillbaka med en rund "grej" på en xbox kontroll är ju inte lika roligt som att svinga hela kontrollen för att t.ex. spela golf.

Bättre Multiplayer system (Xbox Live)

MYCKET bättre RPG spel som Star Wars: Knight of the old republic,Oblivion,Morrowind,Fallout 3

Mer bättre FPS spel.

Köp om du vill ha en prisvärd,bra,rolig konsoll som har kvallitets spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...