Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tänk att vissa av er håller med om att våldsamma protestanter ska gå omkring och skicka folk på dem som gjorde bilderna, och bränna flaggor för länder som har demokrati och tryckfrihet, för att de ritat några bilder? Oj världen går under när nån vågar kritisera nåt så HELIGT som en religion. Durka durka.

Religion ska ju vara immunt mot skämt osv, hur VÅGAR dom?!

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lätt för västvärlden och säga så, men i öst är det skillnad på tänkandet, och man har växt upp med religion hela sitt liv. Sån smäll får man ta om man j*vlas med någon religion, det räcker med en varning, danmark bad om förlåtelse, dem fick den, så publiceras det igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

De bad om förlåtelse för att det orsakat sådan förödelse, inte för att de publicerade bilderna. Tryckfriheten ger Jyllandsposten rätt. Vad är vitsen med att vi lever i en demokrati om vi ändå skall underkasta oss diktatoriska "lagar"? Det är bra att de danska medierna vågar stå för sina rättigheter. Bilderna må vara hur provocerande som helst, men det berättigar inga illdåd. Frågan är inte om det var rätt av Jyllandsposten att publicera bilderna (för det var det), utan om det var rimligt. Vad hade bilderna för värde? Vilket syfte tjänade de?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem har det, många länder, men den är inte fullt utväcklad pga av att västvärlden alltid ska lägga sig i med krig.

Sen finns det inget land som har klarat och nå fullständig demokrati.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1052413/...ldag-i-pakistan

 

"Minst 14 personer ska ha dödats under dagen."

 

http://www.expressen.se/nyheter/1.1051791/...-fran-att-rosta

 

"Åldermän beslutat att kvinnor inte ska rösta."

"Det upptrappade våldet gör att väljarna är för rädda för att gå ut."

 

jaa du, de är SÅ nära en fullt utvecklad demokrati.. HAH!

 

Eller hur, när USA ockuperar ett land där, och det blir val, så försvinner ju demokratin automatiskt och kvinnor blir misshandlade för att de försöker rösta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha? Sverige hade inte heller en bra demokrati en gång i tiden, alla stater har haft problem med det.

För att Sverige har en bra demokrati just nu så tror du att hela världen automatiskt ska bli det?

Det tar flera år för att såna konflikter ska lösas, lär du dig inget på SO-lektioner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha? Sverige hade inte heller en bra demokrati en gång i tiden, alla stater har haft problem med det.

 

och hur många har haft problem med mängder av misshandlingar och mord för ett val?

 

För att Sverige har en bra demokrati just nu så tror du att hela världen automatiskt ska bli det?

 

var sa jag det?

 

Det tar flera år för att såna konflikter ska lösas, lär du dig inget på SO-lektioner?

klart jag gör, jag har även lärt mig att världen inte är nån jämställd utopi, och att det är ignorant att vara nån löjlig PK-riddare.

för övrigt, haha ja konflikter tar god tid på sig att lösas, och hur länge tror du religions/ideologi-bråk plågat mellanöstern? 25-30+ år?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Då har man ju en anledning till värför muslimerna tar åt sig så mkt ;)

haha, nej. Måste dom vara så extremt religösa eller? Vem f*n bryr sig, om dom ska vara våldsamma så bygg en stor j*vla mur runt hela mellan öster så vi slipper dom. Dom ska f*n inte klaga på oss när vi ger dom jobb, hus, mat etc.

 

Och jag skiter i vad islam betyder, de lever inte upp till budskapet.

 

du kan inte bara skita i vad som helst :blink: jaa sverige ger mig mat jobb hus men jag betalar skatt..vet du vad skatt är?? o jag har ALDRIG begått brott..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...