Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är inte religionens fel, det är människans fel.

 

och utan religionen, hur skulle dessa människor då reagera? jo det hade inte ens funnits några bilder, inga arga demonstranter, låter bättre i mina öron?

 

men eftersom religioner nu finns, varför måste man börja j*vlas med dem?

 

för att vi har tryckfrihet, bilden var ett skämt, muslimer överreagerar.

 

det är inte bara religion som folk driver med, ska religion vara i särklass då?

 

Jag har svårt att tänka mig att det var särskilt många som tyckte skämtet var roligt, inte ens bland icke muslimer. Varför kan man inte bara låta dem ha sin relegion ifred? Reaktionen var ju knappast en överrasking.

 

men är det så himla hemskt då, att man skojar om en religiös figur? man kan ju ta exemplet där Jesus sjunger låtar och blir överkörd av en buss eller nåt, men kristna skrattar ju åt den (tja, de flesta) varför ska då en liten bild som kan vara mindre provoserande (precis som allt annat enligt DO o annat tjafs) då frammana tusentals arga demonstranter som bränner ambassader? fast det var ju från förra gången, där muhammed hade en bomb på huvet, men nu så får vi en massa ambassadören hitskickade som ska klaga på tryckfriheten för att de inte har nån.

 

Igen, nog för att det kan vara provoserande och att "man inte får avbilda muhammed", men folk ÖVERDRIVER nåt så förjäkligt om det.

 

JETMonkey, Islam må vara en fredlig religion, men äckligt många (i jämförelse med andra religioner) är fundamentalister/extremister

 

ja, för islam e det hemskt, och om man vet att de tar åt sej så mycke, varför ska man då börja driva med dem?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det betyder inte att det inte har hänt. Al-Qaida säger sig vara muslimer, men dem har antingen helt missuppfattat det Islam står för, eller så gör dem detta för att smutskasta Islam och få andra att tro illa om Islam. Att t.ex. självmordbomba sig inom Islam är strängt förbjudet, vilket betyder att det dem gör är helt fel.

Sen, vad f*n menar du med hylla sina 100000 gudar? Islam är en sträng monuteistisk religion, vilket klart säger emot det du säger.

 

Ja men det spelar ingen roll om dom har missupfattat den. Dom är muslimer.

lol om man tittar på historien är kristendommen mest våldsammaste religonen.

 

Vilken historia då? Menar du korstågen och 30åriga kriget då eller? Kan inte komma på något annat...

 

Vet du vad 30åriga kriget var för något?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte religionens fel, det är människans fel.

 

och utan religionen, hur skulle dessa människor då reagera? jo det hade inte ens funnits några bilder, inga arga demonstranter, låter bättre i mina öron?

 

men eftersom religioner nu finns, varför måste man börja j*vlas med dem?

 

för att vi har tryckfrihet, bilden var ett skämt, muslimer överreagerar.

 

det är inte bara religion som folk driver med, ska religion vara i särklass då?

 

Jag har svårt att tänka mig att det var särskilt många som tyckte skämtet var roligt, inte ens bland icke muslimer. Varför kan man inte bara låta dem ha sin relegion ifred? Reaktionen var ju knappast en överrasking.

 

men är det så himla hemskt då, att man skojar om en religiös figur? man kan ju ta exemplet där Jesus sjunger låtar och blir överkörd av en buss eller nåt, men kristna skrattar ju åt den (tja, de flesta) varför ska då en liten bild som kan vara mindre provoserande (precis som allt annat enligt DO o annat tjafs) då frammana tusentals arga demonstranter som bränner ambassader? fast det var ju från förra gången, där muhammed hade en bomb på huvet, men nu så får vi en massa ambassadören hitskickade som ska klaga på tryckfriheten för att de inte har nån.

 

Igen, nog för att det kan vara provoserande och att "man inte får avbilda muhammed", men folk ÖVERDRIVER nåt så förjäkligt om det.

 

JETMonkey, Islam må vara en fredlig religion, men äckligt många (i jämförelse med andra religioner) är fundamentalister/extremister

 

 

Uppenbarligen är det ju det. Och det finns fler starkt troende muslimer som själv klart tar åt sig av att man avbildar deras heliga figur. Det fanns säkert starkt kristna som inte ville se Jesus i de sammanhang du nämner.

 

Man VET vad reaktionen kommer att bli om man avbildar Muhammed, så varför skall man göra det? Det är ju bara jävligt dumt. Om jag vet att någon blir ledsen/arg ifall jag börjar prata om deras döda morfar så gör jag naturligt vis inte det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst det kanske är fel att avbilda Muhammed, men då kan jag ju så fort någon skämtar om Kalle Anka säga att han är sjuk i huvudet och säger att Kalle Anka är min gud, och hota han/hon. Skulle jag ha rätt då? Okej Kalle Anka kanske inte var det bästa exemplet då.

Hur som helst, så bara för att muslimerna är många så verkar dem få rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte jämföra Kalle Anka med Profeten Muhammed. Det är helt enkelt inte samma sak. Jag tror inte att kalle Anka är lika viktig för dig än vad Profeten Muhammed är för muslimerna.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte jämföra Kalle Anka med Profeten Muhammed. Det är helt enkelt inte samma sak. Jag tror inte att kalle Anka är lika viktig för dig än vad Profeten Muhammed är för muslimerna.

Det är det som är grejen. Vi icke-troende har nästan omöjligt att förstå hur muslimerna känner det, det är därför det är så svårt att debattera i den här frågan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det betyder inte att det inte har hänt. Al-Qaida säger sig vara muslimer, men dem har antingen helt missuppfattat det Islam står för, eller så gör dem detta för att smutskasta Islam och få andra att tro illa om Islam. Att t.ex. självmordbomba sig inom Islam är strängt förbjudet, vilket betyder att det dem gör är helt fel.

Sen, vad f*n menar du med hylla sina 100000 gudar? Islam är en sträng monuteistisk religion, vilket klart säger emot det du säger.

 

Ja men det spelar ingen roll om dom har missupfattat den. Dom är muslimer.

lol om man tittar på historien är kristendommen mest våldsammaste religonen.

 

Vilken historia då? Menar du korstågen och 30åriga kriget då eller? Kan inte komma på något annat...

 

Vet du vad 30åriga kriget var för något?

 

Från början var det konflikter mellan protestanter och katoliker. Ungefär samma motsättningar som idag finns bland shia och sunni-muslimer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Elaka skämt överhuvudtaget är bara onödiga och leder aldrig till något bra. Och när det dessutom handlar om religion, vilket kan vara rätt känsligt, kan det ha mycket dåliga konsekvenser.

 

Verkar som att ni glömmer en viktig sak. Inom Kristendom finns det ingenting som säger att man INTE får avbilda Jesus, och om man gör det, HUR man ska göra det.

Inom Islam däremot står det att Muhammed är för "vacker" (inte ironiskt) för att avbildas, och man får därför inte avbilda honom på NÅGOT sätt.

 

Man behöver inte avbilda honom som nån terrorist för de. Jesus betyder nog inte lika mycket för dom Kristna som muhammad gör för Islam.

 

Jesus är ju bland det absolut viktigaste i Kristendomen. Hur som helst tycker jag inte att man kan jämföra vikten mellan olika personer i olika religioner. Sättet att tänka är skiljer sig för mycket.

 

 

Andersffs: Hur kan du säga att du är kristen men inte troende? Det går helt enkelt inte. Hur menar du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anders!

Har du hört om maffia och gangsters dom är inte muslimer dom är kristna precis som dig och dom är mkt våldsammare än vad du säger att vi muslimer är! Har du ens läst koranen för att hålla på som du gör?

Du vet absolut INGET om Islamen så va tyst!

Jämnfört med dig är vi iallafall inte lika smutsiga i språket som sitter och svär i var tredje mening.

Bara för att du har träffat 1-5 muslimer som har varit våldsamma betyder inte att dom andra 1300 miljonerna

(närmare sagt 1,3 miljarder) är det elr hur?

Tycker du ska leta fakta innan du sitter och babblar ut en massa struntprat, tycker även att en 16 åring som du borde vara lite smartare än så där. Lär dom er inget i gymnasiet om religion?

 

MVH // Mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Man kan inte jämföra Kalle Anka med Profeten Muhammed. Det är helt enkelt inte samma sak. Jag tror inte att kalle Anka är lika viktig för dig än vad Profeten Muhammed är för muslimerna.

För att ta ett exempel som ligger lite närmre till hands. Hur många gånger har inte Jesus avbildats på konstiga sätt och blivit förnedrad på så sätt? Film, serier, musik, ja på väldigt många ställen har man drivit med honom. Jag är säker på att det finns folk som tar illa upp av det här (känner en sådan) men inte brusar de upp och gör en så j*vla stor sak av det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...