Fruktnystan Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 Aaahha, vad hemskt! Mitt 360 ha fått särfel! Det började när jag lyckligt spelade Mass Effect. Plötsligt frös spelet bara. Det gick inte att göra nåt. Jag startade om maskinen och började spela, men det frös sig igen! Jag startade om igen och testade att tömma cachen. Man håller väl in A på Dashboardet, va? Hur vet man förresten att den tömt cachen, det kommer ju inte fram nåt meddelande eller så... Jaja, iallafall började skiten därefter frysa sig inte bara i spelet utan också när jag startade den, precis när 360-loggan kommer fram. Den röda ringen lyser inte, så det är inte Red Ring of Doom jag fått. Hoppas jag iallafall. Nu har jag dragit ur alla sladdar och låter den ligga strömlös en stund, ska se om det hjälper. Om det inte gör det, kan någon hjälpa mig? Citera
Gäst Kabby Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 Om den inte funkar när du har låtit den ligga strömlös, så ring till supporten. Min kompis fick et likadant fel en gång, men det löste sig när den legat strömlös i cirka 90 minuter. Citera
igglypuff Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 Lägg den också nära ett fönster eller kanske till och med i kylskåpet för att kyla ner den ;) Citera
Sidney Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 Kylskåpet? Är det inte risk att den går sönder då? Citera
igglypuff Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 Funkade för mig i alla fall... Citera
BLITZFREEDOME Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 Men det är inte så kul att ha ett Xbox 360 som luktar skinka och ost... Citera
Arako Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 naah specielt inte dansk ost... en gång fick bilden på mitt 360 en gul nyans, det funkade som det skulle dagen efter igen. Citera
ajar Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Skrivet 3 Januari 2008 (redigerat) Hm, inte varje dag du ber om hjälp, Famine. Du har tur dock, för jag har stött på samma problem. Det har hänt både när jag spelat Just Cause och Oblivion åtskilliga gånger, men det har aldrig upprepats när jag startat om konsollen. Det borde vara skivan eller spelet det är fel på, skulle jag tro eftersom jag haft ca 15 olika spel men bara två har råkat ut för det. Prova trots allt att trycka upp dashboarden och se om det går, eller pröva med ett annat spel. Vore dock konstigt om det händer Mass Effect eftersom det är ganska nytt vilket gör att du antagligen inte haft det så länge. Både Just Cause och Oblivion hade jag fått av en kompis, men det har aldrig hänt med ett spel jag köpt själv i butik. PS. Du har tydligen inte råkat ut får RRoD (Red Ring of Death) men det har jag gjort två gånger; Den första gången berodde det på att sladden till väguttaget satt löst och den andra gången hände det hos en kompis när hans DVD-spelare var igång samtidigt som konsollen vilket konstigt nog gav upphov till en slags störning i konsollen. Så om du får RRoD måste det inte betyda att din Xbox 360 är kaputt. Redigerat 3 Januari 2008 av nacho Citera
Fruktnystan Skrivet 4 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 4 Januari 2008 (redigerat) Det var RRoD. *suck* Den visade bara inte sitt fula tryne direkt, utan lät mig lida. Jag är faktiskt ganska lättad, misstänkte att Mass Effect var för avancerat för 360:t. Skiten är på väg till Tyskland nu. >_< Redigerat 4 Januari 2008 av Famine Citera
Sandflygaren Skrivet 8 Januari 2008 Rapport Skrivet 8 Januari 2008 Det blir alltid något fel på X-box 360:s.. Citera
htf456345 Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Skrivet 11 Januari 2008 bara för att folk ska tjäna pengar.. kostar 1000:- att laga RROD här.. lol Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.