Hoppa till innehåll

Ps3


Svampen2

Rekommendera inlägg

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 3500 4000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

OBS! En Blu-Ray spelare kostar MINST 10 000

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 10000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

Köper man en speldator i dagsläget satsar man absolut på något kraftfullare än PS3's GPU. Ett moddat 7800-kort hänger inte direkt med i dagens datorspel.

 

Jag skulle helt klart hellre betala 10 000 sek för en kraftfull dator än 4000 sek för ett Playstation 3. Fler spel och bättre prestanda. De spel som inte kommer till PC direkt kommer efter ett tag. Kvar är ett fåtal spel som man antagligen ändå inte bryr sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte PS3 är för dyrt. Ps3 är rätt nytt och en himla bra konsoll och så otrolligt bra grafik att man kan förstå att den kostar mycket.

PS3 har inte otroligt bra grafik. nVidias 8000-serien smiskar PS3's grafikkort, och nu har ju dessutom 9000-serien anlänt. Spel har redan märkvärt bättre grafik till PC än de har på konsol. Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker PS3:an är dyr, men den skulle endå inte kunnas sälja billigare för att Sony måste ju få nåt ut av PS3:an.

Och Blu-Ray:en i PS3:an är inte alls värd 10.000kr, vet inte exakt med under 4000kr ligger den på.

(Och Sony var riskabla men smarta som tog Blu-Ray nu när den verkar vinna kriget)

Den har utlovat många grymma funktioner den enu inte har gett ut, vilket är skam.. (T.ex. Home)

Sure, Internet är grattis men den är då f*n de sämsta upplägget jag nånsin sätt, Sony vet om det och dom sade att dom jobbar på ett nytt upplägg till Playstation Store, vilket lättade.

Den använder sig av next generation kontroller (SixAxis Dual Shock3)

 

Playstation 3:s muskler :

- Graphics: 550MHz NVidia

- Memory: 256MB XDR Main RAM and 256MB GDDR3 VRAM

- 9x Cell Processor cores @ 3.2GHz

 

j*vlans starkt med hela 9 processorer med varsitt 256MB RAM Mine.

Men ja grafik kortet börjar halka efter, men personligen ser de ut att vara stabilt endå.

 

PS: Jag tycker Wii och Xbox 360 har levit upp till sina förväntningar, medans PS3 bara känns som en över stark hårdvara utan spel.

Men, Meeeeeen.. nu verkar de händra grejer då:

Devil May Cry 4

Metal Gear Solid 4

Haze

Killzone 2

Resistance 2

Gran Turismo 5

Final Fantasy XIII (13)

God of War 3

Motorstorm 2

Borderlands

 

Allt detta = Ett köp värt pengarna, stabil framtids utsikt på 3 år minst. (Tror jag personligen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pavilion: Lite rättning angående processorn bara. Playstation 3's Cellprocessor har 8 kärnor, varav en inte kan användas. Alltså har Playstation 3 7 kärnor på 3.2Ghz vardera. Visst är processorn stark och en fördel för konsolen. Men det går inte direkt att jämföra med datorprocessorer. Det blir inte "riktiga kärnor" och inte så kraftfullt som man skulle tro. Ofta tänker man sig en Intel-processor med 7 kärnor på 3.2Ghz, riktigt så bra blir det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...